Hej

Vi håller på och gör om ett barnrum. Tapeter har vi skrapat ner till gipset, var iof bara ett lager. Nu inför spackling fick jag en fundering som jag måste få rätsida på innan jag börjar. Vissa skarvremsor har liksom skadats under rivningen. På vissa ställen är den borta 10-15 cm. Måste jag riva bort all remsa på nytt eller fungerar det att spackla rätt över?
Sedan en till fråga, såg att jag köpt fel remsa. Har väv remsa som jag förstår inte ska användas till gips. Vad blir konsekvenserna om jag använder den jag har?

Mvh

vi använder väldigt ofta väv remsa på större projekt, för man arbetar snabbare med den. Fungerar utmärkt

Hus AMA säger att man inte ska använda glasfiberremsor utan bara papp. Sen att det går snabbare med glasfiber spelar ingen roll tycker jag, det är en sämre produkt.

Tack för input. Då inte hela remsan gick sönder vid rivningen av tapet så har jag bara spacklat. Med risk för att det skiter sig.
Första gången man bredspacklar och det är ju en utmaning i sig. Skickar med en bild på någonting som jag tror är nybörjarmisstag :) 20160208_222902.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20160208_222902.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vävremsa fungerar bra. Papper är lite svårare att hantera då de lätt börjar bubbla om de blir för blöta. Jag brukar limma mina pappersremsor med våtrumsgrund istället för att spackla in den vått-i-vått.

Den gropen är vanlig att få. Du har antagligen dragit för länge så du fått lite torrare spackel eller damm med och då släpper det i såna gropar. Bara att spackla på en gång till!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.