Kan bara svara för hitatchi sågen, den är riktigt bra, klassiker som funkar i ur o skur, finns skena att köpa till

• Gilla
MB77
  • Laddar…
Jag köpte själv en cirkelsåg förra året och visste inte riktigt vilken jag skulle välja.
Jag jobbar i byggbranschen (med ventilation) och tänkte att jag köper väl den som man oftast ser att snickarna använder på byggena, för yrkesproffsen brukar köpa det som är bäst.
Man ser en del Festool och Hilti men minst lika ofta Hitachi.
Prisskillnaden gjorde att det blev Hitachi för mig.
Riktigt bra såg till ett riktigt vettigt pris.
Sen är säkert Metabon också en fin såg liksom Bosch, Dewalt mm. men det måste finnas en anledning till att Hitachin är så populär bland snickarna.

När det kommer till cirkelsågar i den prisklassen så är Hitachin ett väldigt bra och tryggt köp.

Köpte en Bosch GKS batteridriven 18V-4A...mkt nöjd! Dom har den som kampanj på tex Beijer, jag köpte en bosch 18V - 4A skruvdragare och fick denna på köpet!

3849_c1950ff687e55deaab3755adb335cfd3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Marre666 skrev:
Köpte en Bosch GKS batteridriven 18V-4A...mkt nöjd! Dom har den som kampanj på tex Beijer, jag köpte en bosch 18V - 4A skruvdragare och fick denna på köpet!

[bild]
Kampanjen som var i höstas, eller kör dom en liknande nu? :)

Stämmer köpte detta den 18 December förra året...riktigt bra kampanj var det, vet dock inte om den är kvar !?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag tycker absolut att du skall satsa på en såg med sladd vilket märke du än köper.
Batterimaskinerna har mindre kraft och blir alltid urladdade precis när man behöver dem. Dessutom vill batterierna bli sämre med åren.

Själv har jag en Makita 5704R och är nöjd med den.

Ja, en batteriklinga är bara ett komplement till en riktig handklinga med kabel. Själv gillar jag Mafell.

Beror på hur stora jobb man gör, sen så är det jäkligt smidigt med batterimaskiner, har man 2-4 batterier så behöver man inte oroa sig för att powern tar slut! Rör man sig på en stor yta så är det jäkligt jobbigt med alla sladdjävlar :) Men maskin med kabel pallar mer helt klart!

Jag håller helt med om att det är jäkligt smidigt med batterimaskiner, men jag tänker så här:

På jobbet använder jag mina maskiner i princip dagligen. Jag jobbar inte på ett och samma ställe och förlängningskablar är bara i vägen och fastnar överallt, så där strävar jag efter att alla maskiner ska vara batteridrivna. Maskinerna slits även på ett helt annat sätt på jobbet så deras livslängd stämmer rätt bra med batteriernas.

Hemma däremot är jag aldrig långt från ett eluttag, man jobbar oftast på en begränsad yta och maskinerna hemma används så pass lite i sammanhanget att det troligaste är att fullt friska maskiner byts därför att batterierna har blivit gamla och dåliga.
Hemma kan ju en sladdtiger leva i 20 år med normalt hemmarenoverande medan skruvdragen med batteri ersätts efter fem då batterierna kroknat.
Dagen Li Ion-batterier lever väl längre än äldre typer, men ändå!

Batterimaskiner är guld, men hemma känns det som lite omotiverat lyx. Tycker jag iaf!

Tack för svar!

Känns som Hitachi'n är rätt val då :)
Vore kul o höra nån som testa Metabo'n, lite billigare men är det stor skillnad på dom så den där 5 hunkan inte mycket o bråka om.

ta den som har en skena och sladd :) batteri variant kan man köp senare när man behöver en till såg

tror det får bli Hitachi'n :)
tack för hjälpen

Tycker inte Hitachin är bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.