1 721 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Färgval soffa
I gästrummet, som har gröna tapeter, tänkte vi ställa in en bäddsoffa. Soffan är ärvd, ett sk "pixbo" och i dagsläget är färgerna grön-röd-gula i 70-tals-stuk.
Jag tänkte färga överdraget till madrasserna. Har ni några idéer om vilken färg jag ska välja? Ganska mörk färg måste det bli, så att den befintliga färgen inte syns igenom. Själv funderar jag på en mörkare grön färg, lite mossgrön. (Tapeterna har en ljusare grön färg.) Vad passar annars tillsammans med grönt?
Jag tänkte färga överdraget till madrasserna. Har ni några idéer om vilken färg jag ska välja? Ganska mörk färg måste det bli, så att den befintliga färgen inte syns igenom. Själv funderar jag på en mörkare grön färg, lite mossgrön. (Tapeterna har en ljusare grön färg.) Vad passar annars tillsammans med grönt?
Är du säker på att det går att färga tyget? Det går inte att färga polyester utan bara bomull (och iofs ull).
Det är dessutom svårt att få enhetlig nyans om det gamla tyget är slitet.
Men om det går, så tror jag mossgrönt skulle bli fint, även om vilken mörk färg som helst skulle fungera.
/EB
Det är dessutom svårt att få enhetlig nyans om det gamla tyget är slitet.
Men om det går, så tror jag mossgrönt skulle bli fint, även om vilken mörk färg som helst skulle fungera.
/EB
Eeh, nu blir jag osäker, men jag har för mig att jag kollat upp att tyget är 100% bomull. Ska kolla en gång till....
Det gamla tyget är inte så slitet, men färgerna grön-röd-gul är blandade i små mönster över hela tyget.
Det gamla tyget är inte så slitet, men färgerna grön-röd-gul är blandade i små mönster över hela tyget.