58 116 läst · 194 svar
58k läst
194 svar
PowerSeries Neo
Hej,
Har köpt ett grundkit med HS2016 och en knappsats HS2LCDRF, men funderar på vilken larmsändare jag ska ha, Om man kör enbart ethernet, så får man inga notifikationer via sms? Så om man inte har appen, som enbart finns för android och iPhone, så får man ingen notifikation på att larmet har gått?
Kör man en som enbart har gsm så kan man få notifikationer via sms och man kan även fjärrprogrammera larmet via DSL5 som är applikationen till windows?
Eller om man ska fjärrprogrammera, så måste man ha en larmsändare med både ethernet/gsm?
Har köpt ett grundkit med HS2016 och en knappsats HS2LCDRF, men funderar på vilken larmsändare jag ska ha, Om man kör enbart ethernet, så får man inga notifikationer via sms? Så om man inte har appen, som enbart finns för android och iPhone, så får man ingen notifikation på att larmet har gått?
Kör man en som enbart har gsm så kan man få notifikationer via sms och man kan även fjärrprogrammera larmet via DSL5 som är applikationen till windows?
Eller om man ska fjärrprogrammera, så måste man ha en larmsändare med både ethernet/gsm?
Låter som vettigast för dig.gnuttisch skrev:Hej,
Har köpt ett grundkit med HS2016 och en knappsats HS2LCDRF, men funderar på vilken larmsändare jag ska ha, Om man kör enbart ethernet, så får man inga notifikationer via sms?
Nej
Så om man inte har appen, som enbart finns för android och iPhone, så får man ingen notifikation på att larmet har gått?
Ja
Ja på SMS nej på DSL5 (om det inte gåt att sätta på RJ45 kontakt på stiften på kortet på något sätt men det tror jag inte?
Som jag har förstått det så stöder även appen GSM-modulen via GPRS. Långsamt och lite kostsamt om man använder appen dagligen. Men jag har för mig att man kan få app-notifieringar med endast GSM-modulen installerad.
Måste du välja, tänk på att;
IP-modulen
Har du pengarna köp kombon IP/GSM.gnuttisch skrev:
Måste du välja, tänk på att;
IP-modulen
- kräver att du har reservkraft på din internetanslutning om du vill ha larmsignalering även om strömmen har gått.
- kräver att du kan dra ethernetkabel till centralenheten.
- har beroenden till extern utr. och därmed mer som kan gå fel.
- kräver underhåll av simkortet (om du inte köper ett telematik-kort)
- har långsammare signalering
- går relativt lätt att störa ut
Detta berättar inte DSC i sin glättiga reklam, kostar extra WebSA gissar jag på är billigast och DLS5 svindyr.gnuttisch skrev:
jag tycker sånt är svinigt speciellt när man ger sken av att det ingår så jag har inga moraliska hinder att skaffa på annat håll vilket har funkat fint.
Jag har ställt samma fråga i tråden om SPC, men nu undrar jag hur det ser ut för Neo.
Jag letar efter ett system som kan kombinera larm med hemmaautomation. Ju längre jag letar desto mer övertygad blir jag att det bästa är att köpa två separata system som pratar med varandra.
Hur kan Neo kommunicera med omvärlden? Kan den tex skicka events via tcp/ip, serieport eller liknande?
Jag letar efter ett system som kan kombinera larm med hemmaautomation. Ju längre jag letar desto mer övertygad blir jag att det bästa är att köpa två separata system som pratar med varandra.
Hur kan Neo kommunicera med omvärlden? Kan den tex skicka events via tcp/ip, serieport eller liknande?