Varit ute i dalastormen och köpt ett antal hyllor. Monterat två och klurar hur jag ska fästa lysrören, så att de blir justerbara.

1452541336245-905548707.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1452541428365-1678544860.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


14525415376111747452684.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Idag har jag tagit farväl av en gammal älskad vän — min svarta mops Isidor som fick sin tredje lunginflammation i helgen och inte skulle reda ut den. Tur i oturen gör vår veterinär hembesök och Isidor fick i lugn och ro somna in på soffan i vardagsrummet vid lunchtid. Bedrövelsen är stor och jag har dessvärre inget snickerirelaterat att rapportera om, trots att jag längtat till verkstan hela dagen för att skingra tankarna. Sånt är livet ibland...

//Ronnie
 
Beklagar sorgen :(
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Pysslarn skrev:
Idag har jag tagit farväl av en gammal älskad vän — min svarta mops Isidor som fick sin tredje lunginflammation i helgen och inte skulle reda ut den. Tur i oturen gör vår veterinär hembesök och Isidor fick i lugn och ro somna in på soffan i vardagsrummet vid lunchtid. Bedrövelsen är stor och jag har dessvärre inget snickerirelaterat att rapportera om, trots att jag längtat till verkstan hela dagen för att skingra tankarna. Sånt är livet ibland...

//Ronnie
Tungt :(
Jag förstår riktigt inte hur vi klarade oss utan vår innekatt innan han flyttade hem till oss.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Pysslarn skrev:
Idag har jag tagit farväl av en gammal älskad vän — min svarta mops Isidor som fick sin tredje lunginflammation i helgen och inte skulle reda ut den. Tur i oturen gör vår veterinär hembesök och Isidor fick i lugn och ro somna in på soffan i vardagsrummet vid lunchtid. Bedrövelsen är stor och jag har dessvärre inget snickerirelaterat att rapportera om, trots att jag längtat till verkstan hela dagen för att skingra tankarna. Sånt är livet ibland...

//Ronnie
Lider med dig. jag gjorde samma resa för ca. ett år sedan var tvungen att ta bort min bästa vän som alltid var med på allt jag gjorde.Hela världen rasade samman och det blev fruktansvärt tomt, nu har jag en ny kompis min fjärde i ordningen av denna sort:)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Har styckmördat julgranen med tigersåg.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag och yngsta grabben (4 år) har snickrat ihop en fågelholk! Allt gjort av en enda regelstump, ca 80cm, 45x145. Klyvd på höjden på bordssågen och riktad och planad till 19mm tjocklek.


IMG_20160116_154453.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
En grej jag hållit på med ett tag nu, nästan färdig. Har ingen styrskena utan den ska monteras till glidbordet istället. Finns ett gängat hål i bordet jag tänkte skruva fast det genom. Hoppas det inte går åt helvete nu då! Jag gissar några vet vad det är utan att jag behöver säga det.

bNk8IOTh.jpg

oowdvoGh.jpg
 
  • Gilla
ArdasLitra och 4 till
  • Laddar…
Är det egen design eller är det matthias wandel
 
Det är nog hans design, jag skulle nog få kassera flera stycken om jag gjorde en egen produktutveckling
 
Fuckin' awesome! Känns som den av hans kreationer han använder mest, möjligtvis undantaget hans pantorouter.
 
Grymt Dennis! Tänkte bygga en själv, har köpt ritningarna men inte kommit mig för att bygga den än!

Pantoroutern verkar grym. Jag har alltid tänkt att den är hemsk på grund av att det finns 0 spånhantering. Såg i senaste filmen han lagt ut att de nu löst detta på ett elegant sätt i den kommersiella versionen!
 
Tackar, en pantorouter är även något jag velat tackla. Men det är något för framtiden!
 
Jag tror nyttan av en panto för en vanlig hemmasnickrare är ganska begränsad. Jag tror den där fingerfogsjiggen är klart mer användbar, följt av en vanlig långhålsborr och en tallriksslip. Vet inte vad jag skulle göra utan den senare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.