26 194 läst · 78 svar
26k läst
78 svar
Vad är detta för material? Hjälp mig fastställa.
Jobbade innan på ett import-företag och kanske 10-15% följde svenska regler.
En lampa som dom tog in som ett prov hade kineserna sparat pengar genom att bara dra en tråd i lampan. Den andra var fäst i chassit. Tyvärr är det många företag som inte följer reglerna
En lampa som dom tog in som ett prov hade kineserna sparat pengar genom att bara dra en tråd i lampan. Den andra var fäst i chassit. Tyvärr är det många företag som inte följer reglerna
Varför i hela friden, tog du ner fullt fungerande fönsterbrädor och vad satte du dit istället?J Jimmy Andeblom skrev:Tack
Alla fönsterbänkar är nu nedmonterade men med alla beslagen kvar fastskruvade i bänkarna. Huset byggdes samma år som de lade ner fabriken i Lomma och den "stora skandalen och tragedin" uppdagades.
Massor med arbetare fick stenlunga eller cancer och dog på grund av arbetet där.
Tydligen fick jag några av den sista årgången som producerades.
Staffan
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 373 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 373 inlägg
@Staffan2000
Nu har jag ju förstått din syn på asbest och även om jag faktiskt håller med dig om att hysterin är orimlig många gånger så skulle jag aldrig vilja ha asbest inomhus helt öppet på det sättet.
Jag känner mig inte helt bekväm med att mina barn springer runt och kör leksaksbilar på asbest.
Att sen riskerna är nära 0 även i värsta fall att skivan skulle råka gå av vid en olycka är faktiskt irrelevant för mig.
Att kalla det internets förbannelse att inte vilja ha asbest på en slityta i vardagsrummet är ett konstigt sätt att se på det.
Nu har jag ju förstått din syn på asbest och även om jag faktiskt håller med dig om att hysterin är orimlig många gånger så skulle jag aldrig vilja ha asbest inomhus helt öppet på det sättet.
Jag känner mig inte helt bekväm med att mina barn springer runt och kör leksaksbilar på asbest.
Att sen riskerna är nära 0 även i värsta fall att skivan skulle råka gå av vid en olycka är faktiskt irrelevant för mig.
Att kalla det internets förbannelse att inte vilja ha asbest på en slityta i vardagsrummet är ett konstigt sätt att se på det.