Ingen tryckspruta, vet inte vad jag ska köpa som funkar. Vill ha en med behållare på 3-5 liter.

Vet inte om jag vill göra oss besväret med ett test, jag har redan två kakelkapar och behovet av en stensåg är inte sådär jädra påträngande eftersom jag blivit rätt flink med vinkelharry för sådant, men man vill ju inte heller missa en bra deal.....

ullberg skrev:
då blev man med kakelsåg också, är ett tag tills jag behöver den men tänkte att det var lika bra att passa på... Tack för tipset!
Jag åker till Växjö imorgon och köper en. 12 mil men vafan ;). Borde passa bra till att kapa tegel och lite kakel :)

Tegel är mjukt som smör så det är definitivt inte ett problem.....

Jag vill ha en vätskekyld såg för att slippa dammet från stenarna, det är mest därför jag vill köpa den ;)

Ramnemark skrev:
Jag vill ha en vätskekyld såg för att slippa dammet från stenarna, det är mest därför jag vill köpa den ;)
Synd att jag just bockade om min vinkelharrybevattnare till att bli blåsrör för att rensa borrhål....

PICT1375.jpg

• Gilla
trojlee
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Synd att jag just bockade om min vinkelharrybevattnare till att bli blåsrör för att rensa borrhål....

[bild]
MacGyver ;).
Sågen är nog ett bra köp. Ska lägga kakel i hallen, hallen i källaren, gästwc och dusch/bastu. Även lite natursten vid öppna spisen. När jag klädde in murstocken hyrde jag en kap i 4-5 dagar för 700kr så jag sparar nog in det :)

Nu köpte jag en såg till mig med. Det verkar som ett bra pris. Hittade en på blocket för 400kr mer än vad den kostar på K-Rauta :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Skulle hämta den idag. Efter jag kört 12 mil så hittar de inte sågen i butiken (trots att den är betald). Får hoppas de kan ordna fram en och kan skicka den hem till mig :mad: :thumbdown:

....sådant kan ju framkalla viss irritation.....

K-rauta måste ju vara den rörigaste bygghandeln, deras lagersaldo stämmer aldrig och priserna i butiken är sällan uppdaterade vid kampanjer. Den här sågen vi talar om hade fö priset 3995 här i Umeå.

• Gilla
varmkorv och 1 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
....sådant kan ju framkalla viss irritation.....
Jag har blivit arg för mindre....

T
Ramnemark skrev:
Skulle hämta den idag. Efter jag kört 12 mil så hittar de inte sågen i butiken (trots att den är betald). Får hoppas de kan ordna fram en och kan skicka den hem till mig :mad: :thumbdown:
Intressant... Deras webbplats säger att det fortfarande finns 1 i Växjö...

Hoppas det löser sig för dig!

Själv klickade jag hem en Bosch XC10 igår efter tips härifrån, får hoppas att den är så bra som 'alla' säger. Har tidigare funderat på den gröna PTS10 men nu blev mellanskillnaden till en blå så liten att det fick bli den.
Blev även en krysslaser från Makita som kan komma till användning nu när vi bygger till.

Son nämnds tidigare har Bauhaus kampanj på både Makita ( http://www.bauhaus.se/kombokit-makita-18v-ddf453-dtd146-2x.html )och Bosch blå ( http://www.bauhaus.se/kombokit-bosch-bla-gsb-18v-li-gdr-18-li-l-boxx.html ) kit, skruvdragare + slagskruvdragare. Har börjar bygga på en maskinpark med Bosch blå, dock inga batterimaskiner än så det är lockande att köpa Bosch kitet, men det är bara 1,5 Ah batterier och laddaren klarar in mer är 2 Ah batterier. Så känns inte så framtidssäker om man vill köpa andra maskiner som kräver mer kräm.
Makita kitet är dock bättre då snabbladdaren fixar alla batterier. Men skruvdragaren har fått kritik på att vara svag.
Idag har jag en Makita 6317dwde 12 V som börjar vara lite trött, den är specad till 60 anm vridmoment så frågan är om skruvdragaren i Makita kitet är bättre än den jag har. Egentligen så är det mest för slagskruvdragaren jag är sugen på att köpa nytt och får då en ny vanlig dragare till billig penning. Hur skulle ni göra?
Håller på att bygga garage, mesta utomhus är klart. Kommer bygga altan till sommaren.

Redigerat:
Att laddaren till Bosch-kitet inte skulle klara mer än 2Ah batterier tror jag inte på. Jag har en AL 1820 CV laddare som jag laddar mina 4Ah batterier med och det fungerar bra. Den kom med i ett kit med en skruvdragare och två 1,5Ah batterier.

Litium-batterier kan laddas med 1C vilket ger strax över en timmes laddtid, jag gissar att 1820 laddar med 2A och 1860 laddar med 6A vilket ger snabbladdning av mindre batterier (1,25C för 1,5Ah batterier exempelvis). Det är dock helt ok att ladda långsammmare om man har tid. Det är dessutom inte svårt för laddaren att upptäcka när batteriet är fullt som det var med NiMH batterier som hade dv/dt avkänning som krävde en viss laddström för att funka.

Hängde inte riktigt med på hur snabbt långsamt 1820 laddaren kan ladda ett 1,5Ah kontra ett 4Ah batteri?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.