Enk Projektet skrev:
Långpass? känns inte som ett precisionsverktyg 2015...


Finns inget som som funkar bättre än ett Libella 2000 i bygget:cool:

Med vänlig hälsning, fremax
 
Vattenpass är ju oslagbart för många moment
 
  • Gilla
Karin84
  • Laddar…
nino skrev:
Ja foder brukar man väl alltid dra in en bit på smygen, gör man inte det får man oftast slag märken efter låskolven i en dörr.

Anders och Falkn, på väggarna som ni målat har ni satt upp armeringsväv eller målar ni direkt på gipsskivorna (där det är sånna)
Jag har bara 3 gipsskivor totalt i hela lägenheten och där är skarvarna spacklade med pappremsor sen är hela skivorna slätspacklade också.
 
Nu lägger vi golv i garderoben

IMAG0913.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Karmen blev bra även med skevt karmvirke, dock glömde farsan grunda den innan han montera ihop den
 
AndersMalmgren skrev:
dock glömde farsan grunda den innan han montera ihop den
Slarver ;)

Snyggt som vanligt.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Pappa gillar sin fogsvans, inte många som kör med det idag :)

IMAG0914.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mattetvilling
  • Laddar…
Hur sitter karmen fast i väggen? Ser inga hål för karmskruv eller spikar.
 
Jodå de finns där

IMAG0922.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kör också med fogsvans ibland. Det är kul och ger en annan tillfredsställelse än att köra något med cirkelsågen.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Fogsvans är klart underskattat! Går snabbt och lätt att såga med en vass såg av bra kvalitet! Dock är ju kap/ger överlägset om man vill "putsa" bort 1-2mm från en bräda.
 
  • Gilla
perojonsson och 2 till
  • Laddar…
Mycket kvistar. I dom där.... Bästa utgångsläget för att måla?
 
Borde inte vara problem med kvistlack, grund och täckfärg

edit: den är redan akryllackad enligt spec
 
Ja du Anders...
Först vill jag säga grattis till utökningen av familjen!
Sedan borde du lägga till en varningstext på första inlägget Har plöjt igenom alla inlägg och jag känner som ngn kommenterade tidigare att man blir skadad av att läsa din tråd:) Din noggrannhet och perfektion är vansinnigt underbar, men den sätter sina spår hos läsarna. Jag spräckte min budget på mitt husbygge tack vare dig:D även om det är långt från dina värderingar. Har nämnt det innan men säger igen att jag älskar din perfektion och smak (det är ngt jag saknar men uppskattar det sjukt mycket hos dom som har det).
Nu kan jag ursäkta mig med att jag använder hantverkare, då blir det inte så noggrant :D

Underbar läsning och följetång!
Undrar om jag inte får mitt badrum färdigt innan dig;)

Alla de stora har blivit klassade som "galna". Copernicus blev inlagd på mentalsjukhus när han hävdade att jorden var rund, men den jag gillar bäst är när Einstein gav samma prov till sina elever 2 år i rad. Ingen kunde förstå varför han gjorde så men hans kommentar var att -svaren har ändrats.

Kommer att troget följa denna tråden men ser samtidigt fram till den nya tråden där du ger dig på en 5-6 rummare;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.