61 129 läst · 21 svar
61k läst
21 svar
Ny tvättmaskin som flyttar på sig vid centrufigeringen?
hade 5 eller 6
Vi har också en Electrolux 1600 varvare, inga problem med full trumma, den står stabilt. Vi har dock INGA extrafötter utan den står bara som den levererades. Om det nu kan vara extrafötterna som ställer till det.
I vår modell fanns 3 långa transportskruvar om jag inte minns fel, "komigång"-instruktionen visade på tre olika alternativ av transportemballage som skulle plockas bort, bara ett var korrekt för just vår maskin. Man ersatte sen hålen med tre stycken plastlock.
I vår modell fanns 3 långa transportskruvar om jag inte minns fel, "komigång"-instruktionen visade på tre olika alternativ av transportemballage som skulle plockas bort, bara ett var korrekt för just vår maskin. Man ersatte sen hålen med tre stycken plastlock.
Fick hem vår nya Bosch tvättmaskin och torktumlare och såg fram emot att få testa dessa nya underverk så snart rörmokaren hade varit på plats och fixat installationen.
När detta var gjort föll det sig dock så att premiärtvätten fick vänta till kvällen då dagen fylldes av annat och en jäkla tur var väl det... Hade inte sambon varit hemma när centrifugeringen drog igång hade jag troligtvis haft två nya maskiner i ca 2000 delar... Här pratar vi inte bara skenande tvättmaskin utan ett skenande torn, dvs tvättmaskin med torktumlare ovanpå. Vi fick rusa in i tvättstugan och tjuvhålla maskinerna till dess att centrifugeringen var klar.
Efter mycket huvudbry, stor besvikelse och frustration började vi googla och hittade denna tråd. Efter att ha mätt med vattenpasset bestämde vi oss för att dubbelkolla att alla transportsäkringarna verkligen var borta då trumman kändes stum som sten.
Visar sig att puckon till installatörer inte hade tagit bort en enda av de 4 transportsäkringarna satt kvar. Gissa om de ska få sina fiskar varma på måndag!! Morr!!
När detta var gjort föll det sig dock så att premiärtvätten fick vänta till kvällen då dagen fylldes av annat och en jäkla tur var väl det... Hade inte sambon varit hemma när centrifugeringen drog igång hade jag troligtvis haft två nya maskiner i ca 2000 delar... Här pratar vi inte bara skenande tvättmaskin utan ett skenande torn, dvs tvättmaskin med torktumlare ovanpå. Vi fick rusa in i tvättstugan och tjuvhålla maskinerna till dess att centrifugeringen var klar.
Efter mycket huvudbry, stor besvikelse och frustration började vi googla och hittade denna tråd. Efter att ha mätt med vattenpasset bestämde vi oss för att dubbelkolla att alla transportsäkringarna verkligen var borta då trumman kändes stum som sten.
Visar sig att puckon till installatörer inte hade tagit bort en enda av de 4 transportsäkringarna satt kvar. Gissa om de ska få sina fiskar varma på måndag!! Morr!!
Låter inte som att ni har haft någon installatör hemma hos er som glömmer transportsäkringarna.. uselt gjort.AngieP skrev:Fick hem vår nya Bosch tvättmaskin och torktumlare och såg fram emot att få testa dessa nya underverk så snart rörmokaren hade varit på plats och fixat installationen.
Liknande trådar
-
Flyttar till hus. Behöver klura ut höjd på golv för köpa nytt.
Golv -
Tvättmaskin startar inte – elektronikfel? (Dörrlåset är nytt)
Vitvaror -
Måste man "resetta" sin Husqvarna Automower 405X när man flyttar till ny villa?
Trädgårdsmaskiner -
För högt tryck från utloppsslangen (ny tvättmaskin)
Vatten & Avlopp -
Behövs samboavtal om jag bodelar till mig ett hus och flyttar ihop med min nya?
Juridik