Hur gör du med pärlsponten i framkanten av skåpen? Hur avslutar du "mot dörrarna" på ett snyggt sätt?

Kapar du bara pärlsponten rakt av? Kommer du sätta pärlspont även över högskåpen?

Mvh Erik
 
Ursäkta, såg att du satt pärlspont även över skåpen. Kan du ta en närbild så jag får se hur det blev runt köksluckorna som möte pärlsponten?
 
Ser ut som du har en del att bita i men köket blev jättefint!

Har du fler bilder på verandan?
 
eeekarlsson skrev:
Ursäkta, såg att du satt pärlspont även över skåpen. Kan du ta en närbild så jag får se hur det blev runt köksluckorna som möte pärlsponten?
Javisst, så här vart det. Funderade länge på hur jag skulle göra. Men jag tror att det här var snyggast. Pärlsponten går nån mm innanför kanten på luckorna.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
raspen86 och 7 till
  • Laddar…
En undran...

Plåtkåpan över vedspisen, är den original eller nytillverkad? Jag ser den inte på mäklarbilderna i första inlägget.

Anledningen till att jag undrar är att vi kommer ordna/återställa en liknande kåpa till vårt kök (från -33), och det skulle vara intressant att veta vad en nytillverkning skulle kosta, och hur krångligt det var med montering, etc. Jag tänker mig att vi jagar rätt på någon lokal plåtfirma som får mäta upp och tillverka, och kanske montera, åt oss.
 
T
Kåpan syns på andra bilden i första inlägget ;)

Det syns att du pysslat med snickerier innan, riktigt snyggt blir det :)
 
  • Gilla
Christian Stensson och 1 till
  • Laddar…
bakterie skrev:
En undran...

Plåtkåpan över vedspisen, är den original eller nytillverkad? Jag ser den inte på mäklarbilderna i första inlägget.

Anledningen till att jag undrar är att vi kommer ordna/återställa en liknande kåpa till vårt kök (från -33), och det skulle vara intressant att veta vad en nytillverkning skulle kosta, och hur krångligt det var med montering, etc. Jag tänker mig att vi jagar rätt på någon lokal plåtfirma som får mäta upp och tillverka, och kanske montera, åt oss.
Den är original, men den är ju inte så svår att tillverka själv egentligen :) skulle inte tro att den blir jättedyrt att låta tillverka en heller. Ibland säljer dom sånna på blocket också, så har man tyr kan man ju hitta en som går att kapa i rätt längd :)
 
Köket och framförallt serveringsskåpet blev så snyggt så jag vet inte riktigt var jag skall ta vägen...Så fint!!!
 
Wow vilket kök och hantverk. Serveringsskåpet var fantastiskt fint!
 
johel572 skrev:
Ser ut som du har en del att bita i men köket blev jättefint!

Har du fler bilder på verandan?
Det kommer lite bilder senare. Jag har hunnit klätt om huset i sommar så ska lägga upp lite bilder på det senare :)
 
Plåga oss inte.. Vi är sjukt sugna på att frossa i bilder! =)
 
  • Gilla
Johnsvi
  • Laddar…
Tackar! Snyggt!
 
Färgsort på fasaden? :)
 
Tyvärr så försvann byggbilderna från det här rummet då min mobil gick sönder. Men jag hoppas det ska duga ändå.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Reglade upp och riktade alla väggar. Drog ny infälld el. Gipsade väggar och tak. Valde en tapet som liknade den första tapeten som suttit i huset :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Valde att bygga höga socklar eftersom det syntes att det hade suttit väldigt höga socklar tidigare. Gjorde "skurklossarna" själv efter vad jag tyckte vart snyggt.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Valde även breda foder kring fönstren. Tog ett tag innan jag kom på hur jag ville ha det med nedre delen.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Putsade väggen bakom kakelugnen istället för att ha "väggarna" gå ända emot. Satte även ett par lister på vardera sida som jag fräste till själv.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satte i nytt glas i dörrarna och kittade om dom.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Iom att jag tog bort alla en miljon skivor från golvet och riktade och isolerade om det så vart det något lägre än den gjutna sulan för kakelugnen. Jag ville även att golvet skulle vara samma höjd som i köket. Därför fick jag hyvla fram trekantslister som sitter runt förhöjningen. Tycker det vart rätt bra ändå :)

Fråga om det är nåt mer ni vill veta :)
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Bengt Larsson och 22 till
  • Laddar…
patriklarsson skrev:
Färgsort på fasaden? :)
Falurött med vita knutar vart det :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.