Hej, vi sitter nu inför ett beslut. Vi ska byta 30 fönster och har fått in offerter ifrån flera ställen. Känns osäkert: Almoge verkar bra men mindre företag, vet inte om de kan hantera kvalitets garantin på samma sätt på arbetet (installation) som de andra. Mockfjärd, verkar helt OK, men vet inte riktigt om de är så stora så att de inte bryr sig lika mycket på slutresultatet. Är osäker om vi kan lita på säljaren och hans argument eftersom han byter åsikt en hel del efter våra frågor. Prismässigt är de ganska lika, Almoge något billigare. Elit verkade väldigt bra, men de återkom aldrig med uppföljningen, de har för mycket att göra helt enkelt (stor företags syndrom igen)....

Har någon erfarenhet ifrån dessa företag eller någon synpunkt/förslag ? :-/

Aldrig mera mockfjärdsfönster säger jag. >:(

Vi bytte fönster tidigt i höstas och är fortfarande inte nöjda och har fortfarande inte betalat hela kostnaden än.

Själva fönstrena är det inga större fel på men däremot alla snickerier är under all kritik, man kan fundera om Mockfjärd anlitar snickarföretag utan någon vidare kompetens...(snickeriet ser ut som att vara gjort av den värsta hobbysnickaren tyvärr) ändå är de tydligen certifierade av mockfjärdsfönster. Ska tilläggas mycket byggfusk med tex fönsterplåtar också.

Tittar man på grannarna som bytt fönster, men från andra företag så ser det väldigt snyggt och professionellt utfört. Till Mockfjärds nackdel har en del grannar som gick i fönsterbytar-tankar helt uteslutit mockfjärdsfönster som ett alternativ efter att de sett på vårt hus.

Så jag personligen skulle rekommendera att du anlitar ett mindre företag som bryr sig mera om kunderna, fönstren och finsnickeri-detaljerna. De som har hand om "kvaliteten" på huvudkontoret i mockfjärd är några av dem otrevliga att ha att göra med. Om du till 100 % litar på att Mockfjärd utför ett bra arbete så kan du ju välja dem eftersom fönstrena i sig (om de installeras på korrekt sätt med allt, som ej heller skedde på våra fönster) är bra. Annars är nog almogefönster ett bättre alternativ.

Tusen tack för infon, det hjälpte!
Törs man undra ungefär var i Sverige detta utspelade sig?

hej angående fönster byte,har precis beställt fönster från Norlux fönster som verkar vara bra.Hade innan det haft mockfjärd här,men om sanninge ska fram ger jag inte ett dugg för mockfjärd.Till att börja med gav dom mig ett pris som var helt uppåt väggarne 12 fönster två ytterdörrar ca 184000.-,samt at jag var tvungen att skriva på efter några dar???.Sedan killen på mockfjärd fick reda på att jag tagit kontakt med Norlux,till en början visste han inte vilket företag det var,sedan kastade han en massa skit på norlux,han tyckte jag lika gärna kunde köpa fönster från polen vad han nu menade med det.Sedan återkomm han med ett nytt pris 118.500.-ink rot avdraget.Då blev jag ganska irriterad,han hade med andra ord tänkt att köra upp mig rejält.Gick i samband med detta in på nätet och försökte hitta sympunkter på mockfjärd fönster.satt och läste kritik genemot det företaget i ca en timme.Det var allt från snett monterade fönster skadade karmar försenade leveranser,fönster som ej hade blivit drevade,läste om två st som efter ett år ej hade fått monteringen klar och tänkte stämma mockfjärd osv.Priset från Norlux blev strax under 100.000.-,samt att dom hade bättre u-värde.

Helt otroligt att Mockfjärdsfönster fortfarande har kunder i Sverige.Om man tittar runt på diverse sidor så hittar man i stort sett bara negativa omdömen.Tur då att det finns alternativa företag som erbjuder 3glas ,aluminiumbeklädda träfönster,lägre u-värden och allt detta till lägre priser.Jag har efter en hel del forskning kommit fram till:1.Mockfjärd har överlägset flest riktigt missnöjda kunder.2.De är i princip alltid dyrast.3.De har inte lägre u-värde än de andra jag kollat med.4.De har snorkigast personal.5.De är bäst på en sak dvs.marknadsföring/reklam men å andra sidan så är det väl den biten som kostar mest för konsumenterna.
Slutsats:De andra jag kollat med som verkar hålla måttet är Morupsfönster,Norluxfönster,Skaalafönster.

Lycka till:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.