Fairlane
Herrejösses.
Snart kommer han väl tillbaks och säger att han inte gillar färgen på väggarna och vill att du ska bekosta en ommålning...

Strunta fullständigt i köparen. När köparen skall beställa telefoni till fastigheten efter minst 16 år så lär inte den platsen i närmsta kopplingsskåp var ledig och det kommer då att kosta astronomiska summor att få det in kopplat. Huset är 150 år då ligger nog kabeln till telejacket spikad på socklarna efter väggarna.
Övrigt är rena dumheter som du inte behöver ens bemöta en gång gärna skriftligt och därefter helt strunta i vad galningen säger.

Helt enig! Sen hade det varit tydligare om jag skruvat bort uttaget...

harry73
Då hade han klagat på att det inte fanns telejack

På temat övergång för att koppla in tvättmaskinen så tog jag mig ikväll dit för att skruva på den till honom. Den passade bra. Dock var glädjen kort då det visade sig att kulventilen inte gick att rubba....så nu måste jag köra lite rörmokeri oxo...

harry73
Det är snällt gjort, men du behöver inte!

S
Du bäddar för framtida problem om du agerar vaktmästare åt honom nu. Det är hans eget fel att han inte undersökte huset, du gör såklart som du vill, men idioten hade mage att komma med en så fräck "fellista" att han inte förtjänar nån hjälp.

Fairlane
Vad händer om det blir en lite läcka i det som du nu ska fixa? Kommer han tillbaks om ett är och ska ha det åtgärdat samt det fuktskadade golvet fixat?

Det är lika bra att släppa detta direkt. Man kan absolut hjälpa folk, men de måste då förstå att man hjälper, inte åtgärdar något som de tror är ens ansvar.

Instämmer, fly därifrån!

Instämmer i tidigare inlägg! Byt kulventilen eftersom du har sagt (?) till honom att du ska göra det. Var därefter tydlig mot honom när du förklarar att det här var det sista du gjorde åt honom på ditt gamla hus. Du måste bestämma dig för att ta ett avslut! Affären är avklarad och han har haft sin chans att undersöka nämnda "fel"!

Byt inte kulventilen! Som Fairlane skrev, vad tror du händer om den börjar läcka?

Vilken loser, antagligen en tragisk människa som inte har några vänner och hatad på jobbet för sin sociala inkompetens...jag hade bett han fara åt pesos!

harry73
Marre666 skrev:
Vilken loser, antagligen en tragisk människa som inte har några vänner och hatad på jobbet för sin sociala inkompetens...jag hade bett han fara åt pesos!
Varför vara otrevligt. Det är i alla fall positivt att han köpte ts hus. Nu är det bara att se till att det förhållanden efter köpet blir som de ska. Att köpa en tvättmaskinanslutning kan vara en bra investering, men att börja mecka med huset kanske lite riskabelt. Sen är det en konst att vara trevligt medan man förklaar att man inte är ansvarig.

Otrevlig? Vad kallar du köparens beteende då? Han om någon är dryg och otrevlig! PK tjafs går fetbort på sådant folk!

Det är så typiskt i landet lagom att man skall bemöta idioter av olika slag med respekt och ödmjukhet fast dom själva ger blanka fan i det bara dom får som dom vill!

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.