Möjligt att detta har diskuterats tidigare men jag undrar hur man använder S2 på Fibaro Dimmer 2? Jag skulle vilja använda den för att styra en Wall Plug i samma rum. Ska även den brytarknappen vara monostabil?
 
Webbhallen har smygstartat blackfriday med bra kampanjer på fibaro ☺
 
  • Gilla
power650
  • Laddar…
Hej,

4 frågor :)

1. Har en NorthQ smart reader diodläser men har min visar 10´000 imp/kwh så jag vill skriva in 100´000 i parameter 1 men den går bara till 65524, någon som vet hur man kan ändra det? (Kan ju alltid dividera mitt resultat med 10 men känns lite fel) Någon som har en färdig lua scen el liknande med momentan förbrukning och / vecka / år etc? Går det att nollställa mätaren i hc2 utan att exkludera ta bort och installera igen?

2. Någon som vet IR koderna till en Mitsubishi SF35 som ska användas med en ZXT-120 , har inte hunnit test den än men känns dumt att köra trial and error om någon sitter inne med info.

3. Någon som vet hur man får ut datan som finns lagrad i Consumption delens temperatur del? Skulle vara nice att få ut den informationen och spara undan i excel med lite grafer ock så.

4. Har 2 Foscam kameror och det går utmärkt att få bild i alla mobila devices hc appaer (ios, android, pad och telefon) dock så får jag ingen bild i browser gränsnittet (har testat typ alla browsers)

Tack för hjälp.
 
Hej. Har precis gått från Zipabox Duo till en HC2a.
Har ett problem dock. Jag har en Vision ZM1601-5 batteri driven Siren kopplad till HC2an. Nu när batterierna vart dåliga så började jag få varningar i interface och via mail. Bytte batterierna tidigare idag men allt varnar fortfarande för dåliga batterier.
 
Jag har ett liknande problem med en brandvarnare som piper som jag har bytt batterier i. Någon som råkat ut för detta?
 
Motorvärmare
Hur har ni andra löst problemet? Satt och skulle börja läsa igenom 61 sidor i tråden men tog ett tag...

Jag håller på att emigrera från Tellstick tillsammans med Zipabox och kör HC2an parallellt och det enda som hindrar mig från att sälja zipan och tellsticken är just motorvärmar problemet.

I tellsticken kunde man i en 3part app Tellevent ställa in star-stopp tid för brytare vilket var kanon för motorvärmare.
Zipaboxen hade inte det stödet + en totalkass app, dock lyckades jag fixa en kalenderstyrning+IFTTT vilket gjorde att jag kunde starta motorvärmaren med kalendern.

Nu vill jag slutligen fixa en smidig lösning på HC2an. Hittade nån guide för att få in google kalendern till HC2 på z-waveforumet som inkluderade XML och PHP, dock så verkar google tagit bort XML koderna till sina kalendrar, jag hittar ingen iaf..

Jag vill på ett smidigt sätt styra våra motorvärmare här hemma, via app med timer, google kalender eller nått annat. Vi jobbar ojämna tider och helger.
 
Jag hade motorvärmaren via Google calendar förut men det funkar som sagt inte längre, iaf inte för mig. Så nu har jag en virtuell enhet där jag ställer in önskad avresetid och sedan kollar HC2:an hur kallt det är ute och beroende på det så startar värmaren olika lång tid före avresan. Sedan har jag en annan scen som ser till att stänga av uttaget så att man kan börja om liksom. Går säkert att städa bort en del i min kod nu för den innehåller nog en del rester från gcal-tiden men den funkar iaf. Den virtuella enheten går att styra från mobilen via appen och såklart via hemsidan.
 
Ok kanon. Låter ju jätte bra.
Kan du dela med dig?
 
Benz0187 skrev:
Ok kanon. Låter ju jätte bra.
Kan du dela med dig?
Skicka ett PM med din mailadress så ska jag skicka över det till dig.
 
Men kanoners, tummen upp för dessa vardagshjältar
 
Benz0187 skrev:
Motorvärmare
Hur har ni andra löst problemet? Satt och skulle börja läsa igenom 61 sidor i tråden men tog ett tag...

Jag håller på att emigrera från Tellstick tillsammans med Zipabox och kör HC2an parallellt och det enda som hindrar mig från att sälja zipan och tellsticken är just motorvärmar problemet.

I tellsticken kunde man i en 3part app Tellevent ställa in star-stopp tid för brytare vilket var kanon för motorvärmare.
Zipaboxen hade inte det stödet + en totalkass app, dock lyckades jag fixa en kalenderstyrning+IFTTT vilket gjorde att jag kunde starta motorvärmaren med kalendern.

Nu vill jag slutligen fixa en smidig lösning på HC2an. Hittade nån guide för att få in google kalendern till HC2 på z-waveforumet som inkluderade XML och PHP, dock så verkar google tagit bort XML koderna till sina kalendrar, jag hittar ingen iaf..

Jag vill på ett smidigt sätt styra våra motorvärmare här hemma, via app med timer, google kalender eller nått annat. Vi jobbar ojämna tider och helger.
Du har en tråd på zwaveforum om detta, funkar riktigt bra.
http://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?f=12&t=4290
 
Har nu fått hjälp av en snäll medmänniska att få till bra motorvärmarstyrning.
Nu är det dags att köpa två brytare för utomhusbruk.
Hittade Popp Plugin Switch - IP44 (Gen 5) för 600kr MEN skulle vilja ha en med inbyggd effektmätning så man kan hålla koll på hur mkt motorvärmaren kostar varje vinter.
Nån som har något tips hur vad man ska köpa?

Jag skulle ev kunna köpa nån inbyggnads brytare och placera i nån utanpåliggande kopplingsdosa och sedan dra till varsitt vägguttag.
 
  • Gilla
iSnobben
  • Laddar…
Vad kör du för kontroller? Om du kör fibaro, så mät förbrukningen först och lägg sedan in det som ett statiskt värde ;)
 
Jag kör HC2, jag gillar inte den varianten,,, tack ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.