Har en botvac 85 som fortfarande donar på som den ska. Hade ju vissa problem så jag fick en ny på garantin en gång, men det var ju så att den gamla kör jag med än.... Den är bara lite "mongo" och kör in i saker ibland. Har man inget som står rangligt så går det bra!
Den bor under tvbänken så den syns inte heller. Perfekt!

Har snålat in och bara dammsugit ur filtret.
Den dammsuger en lägenhet på 68m2 minus ett badrum på jag vet inte... 5-8m2? (5cm högre golv där).
Mycket nöjd!

Har en vanlig dammsugare för eventuellt byggpill och badrummet. Annars är den mer nogadå den tar under soffa och säng lika noga som mitt på golvet.

D85 vet jag inget om. För dyrt att byta än :) Batterina har inte fadeat såpass att den inte orkar hela lägenheten på en laddning iaf.


Edit: Botvac connected verkar ju ha lionbatteri och 120m körtid istället för 60. Dock lite sämre luftflöde... Samt även styrbar med mobilen! Vilken grej :)
 
Redigerat:
JohNil skrev:
Väcker liv i den här tråden igen :) Ni som köpt dessa batterierna, funkar dom bra fortfarande? Eller finns det andra alternativ ?
Jag har mailat dem flertalet gånger innan köp för att veta om de kan garantera att det fungerar i min neato 25. Dock utan svar. Kanske kan mig gmail hamna i deras skräppost?

kanske dessa? 70usd om det fungerar är billigt för Lithium. http://www.aliexpress.com/item/2-pc...78_77_80,searchweb201644_5,searchweb201560_10

Velar nu mellan att köpa orginal för 499, försöka med dessa igen eller slanta upp rejält för en ny Neato connect (med lijon)

/Kalle
 
Redigerat:
j.f.s
Nej, det var bara att plugga i dem enligt den medföljande instruktionen. :)
 
Haft 2 neato 25. Båda gångerna har ena hjulet gått sönder. Väldigt dålig kvalité. Roomba håller mycket bättre. Har ni mattor så undvik neato förr eller senare kommer drivnigen på hjulet gå sönder
 
Man få byta batterier varje år oxå. Rooba har även bättre batterier
 
gasto skrev:
Haft 2 neato 25. Båda gångerna har ena hjulet gått sönder. Väldigt dålig kvalité. Roomba håller mycket bättre. Har ni mattor så undvik neato förr eller senare kommer drivnigen på hjulet gå sönder
Botvac verkar ha bättre hjul än xv-modellerna.


Mammas lastgamla xv signatue pro har en trasig lidar. Ingen som sitter på en trasig dammsugare?
 
Kalle LKPG skrev:
Inga problem att få dem att fungera?
Jag beställde dessa nyss: [länk]
Lär väl dröja uppå 10 dagar innan de dyker upp.

/Kalle
Har batterierna kommit och i så fall hur funkar det?
 
Nyfiken-41 skrev:
Har batterierna kommit och i så fall hur funkar det?
Det fungerar inte alls och säljaren segar... Får felmeddelande Battery issue 0002.
Blir bra less på skiten:D

Får jag bara pengarna tillbaka funderar jag på att köpa nytt. Frågan är bara vad?!

MVH
Kalle
 
Har haft en Signature XV Pro i ett år som vi varit supernöjda med. Före jul gick radarn sönder och vi fick en helt ny dammsugare på garantin, väldigt proffsigt skött av återförsäljaren. Men, den nya har problem med att hitta till laddningsstationen. Den ska köra nedanvåningen på schema varje vardag, men det är ofta den inte hittar tillbaka, utan står mitt på golvet och är förvirrad när vi kommer hem. Laddaren står på samma ställe som den gamla gjorde, så det känns inte som problemet ligger där. Någon som har någon klok fundering eller erfarenhet?
 
V
Har en 70e och bytte till kombiborsten idag. Nu stannar den titt som tätt för borten sitter fast...
Det är orginal reservdel.
I ena änden sitter själva "lagret" verkar vara gott av plast och i två delar, en svart och en orange/röd del.
Från början snurrade denna del inte alls när jag provade, efter att jag har snurrat den med lite mer kraft så går den runt rätt så lätt.
Sätter i den igen och det går en stund sedan är den fast igen. Lossar borsten och känner att det kärvar men lossnar och går lätt igen... Sen e de samma visa igen.
Någon som har stött på detta? Har jag gjort fel eller är det bara en dålig del?
 
Redigerat:
Vi fick in damm i lagren på en borste, plockade i sär och rengjorde så funkade det igen.
 
V
Jo jag har läst en del om det men detta verkar inte gå att ta isär!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.