ja en kort recension på strips vore trevlig!
 
Ska försöka få till nåt. Troligtvis imorgon. Ska inkludera 1 av 3 då jag väntar med de övriga tills jag får min nya Controller från Oomi. Hek borde kunna göra en recension också då han har haft en hemma iof en förhandsversion.

/David
 
Japp, har haft en prototyp i drift sedan i somras vilken funkat finifint.

Nu damp den färdiga versionen ner i brevlådan i onsdags så jag får göra en "unboxing" video eller nåt ;) Varit mycket jobb med att få till alla certifieringar för Sensantive under sommaren/hösten.
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
D_a_g_g skrev:
Här finns ett test av strips:

[länk]
Om den klarar 10år om den skickar status 1 gång per dygn så är det ju bara 152 dygn om den skickar status en gång i timmen. Det låter ju inte alls bra…. + att man går i dörren. Då är den ju helt värdelös om den behöver bytas en gång i halvåret.
 
matsv: Håller med dig. Trist att man inte löst möjlighet att byta batteri.
Borde komma med 5års garanti på batteritiden :).
 
matsv skrev:
Om den klarar 10år om den skickar status 1 gång per dygn så är det ju bara 152 dygn om den skickar status en gång i timmen. Det låter ju inte alls bra…. + att man går i dörren. Då är den ju helt värdelös om den behöver bytas en gång i halvåret.
Varför ska den skicka status en ggr / timmen för? Räcker väl gott och väl med en ggr / dygn? Däremot om man springer mycket i dörren, så är det ju lite dumt. Skulle ha varit nice om det gått att byta batteri, även om det innebär att man får tejpa ihop den efteråt.

Fast jag funderar att skaffa några strips till diverse fönster som jag vill få påminnelse på att dom är öppna när jag drar iväg.
 
Jag har installerat ett antal Fibaro Dimmer 2 hemma. När jag lägger in dimmrarna i min controller (Vera Edge), dyker det upp som 3 st device. Jag vet att det bara är "huvud"-devicen jag ska använda, och allt fungerar som det ska där, men...
Det är störande med dessa två övriga som dyker upp.
Vet någon hur man kan få bort dom? Har försökt köra "delete" på dom, men det går inte.

Se bifogad bid på hur det ser ut.
dimmerproblem.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tjoho :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dunderklumpen och 2 till
  • Laddar…
HJÄLP, jag blir galen! Försöker associera knapp 2 (S2) på en fibaro dimmer 2 med en fibaro switch. Min controller är en Vera 3 med UI7. Har ställt in så att "Group ID 4" ska styra önskad switch men det vill inte fungera. Enligt manualen är det parameter nr 25 som avgör hur S2 fungerar så jag har kollat att parameter 25=0. För jag antar att man kollar det genom att lägga till parametern under device options? En lustig grej är annars att parameter 1=11 och parameter 2=80 för mig medans manualen säger att default är 1 resp 99...någon som har några tips???
 
Förresten en sak till...mitt lösenord funkar inte längre sen jag uppgraderade till UI7, någon som varit med om det? Har mailat Mios support för en vecka sen men dom är ju inte snabba direkt...
 
OK, det går inte bra för mig nu...installerade senaste drivrutinerna till rfxtrx (beta 3) och då försvann alla mina givare från datamine och blev "spökgivare". Det konstiga är att de nya givarna verkar ha samma altid i veran som de gamla så jag fattar inte varför datamine inte hittar dom. Några förslag?
Tror jag fattar varför nu: verkar som att givarna fått nya "device nr" efter jag uppgraderade till Beta 3, kan man lura datamine på något sätt att det är samma givare? Eller kan man börja logga den nya givaren och slå ihop med den gamla datan på något sätt?
 
Redigerat:
@TE-Rex
Har inte svar på dina problem men enligt mig så suger UI7 rejält och jag kommer inte uppgradera igen; dvs jag nedgraderade efter några dagar av total ostabilitet och omotiverade felsignaler.

"Latest isn't always greatest" :screwy:
 
Hej,

Vilket fantastiskt jobb du gjort hemma! Jag har precis skaffat mig en HC2 och mitt första projekt blir att koppla ihop mitt Powermax30 larm (Visonic) med HC2. Jag har över 30 dörr- och fönstersensorer till mitt Visoniclarm. Kan jag få alla dessa att fungera precis som Fibaros egna dörrsensorer? Det vore ju guld!



hek skrev:
Installerad på ytterdörren

[länk]

Min gamla (Visonic) dörrsensor också kvar på dörren.

[bild]

[bild]
 
svante76 skrev:
Hej,

Vilket fantastiskt jobb du gjort hemma! Jag har precis skaffat mig en HC2 och mitt första projekt blir att koppla ihop mitt Powermax30 larm (Visonic) med HC2. Jag har över 30 dörr- och fönstersensorer till mitt Visoniclarm. Kan jag få alla dessa att fungera precis som Fibaros egna dörrsensorer? Det vore ju guld!
Jo, man sparar ju lite slantar på att koppla ihop larmed med HA:n... Men jag har tyvärr inte sett någon Visonic plugin till HC2.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.