Avslutade idag mitt staketprojekt. Ser det tokigt ut med nockpannor på ett trästaket?
Skall man hålla sig till en överliggare i samma som planken?
Vad tycker åsiktspanelen??
Kan tänka mig att en klätterväxt skulle lätta upp intrycket.
Staketet står i riktning norr/söder med huset som skuggar från söder. Således kommer det bara sol en kort tid på morgonen från öster.
Vilken klätterväxt skulle kunna passa ? Växtzon 1.
Man kan väl inte ha en sådan tur så det finns en städsegrön, blommande växt med lite ljusbehov som inte blir bautastor som fullvuxen ?
Skall man hålla sig till en överliggare i samma som planken?
Vad tycker åsiktspanelen??
Kan tänka mig att en klätterväxt skulle lätta upp intrycket.
Staketet står i riktning norr/söder med huset som skuggar från söder. Således kommer det bara sol en kort tid på morgonen från öster.
Vilken klätterväxt skulle kunna passa ? Växtzon 1.
Man kan väl inte ha en sådan tur så det finns en städsegrön, blommande växt med lite ljusbehov som inte blir bautastor som fullvuxen ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Jag tycker det ser galet ut
Humle är en trevlig växt. Växer som ogräs på sommarhalvåret men ser tråkig ut på vinterhalvåret och bör då klippas ner.SBH skrev:
Ett alternativ att överväga men blir nog inte prio ett.
Beroende på hur fuktigt det är kan du kolla på pipranka, klematis, murgröna eller klätterhortensia.....
Håller med om att pannorna ser konstigt ut, men mer för att man är ovan vid den lösningen. Ju mer jag tittar på det ju bättre ser det ut. Vill du ha något annat än trä, men mer "vanligt" än pannor kan du ju titta på plåt?
Håller med om att pannorna ser konstigt ut, men mer för att man är ovan vid den lösningen. Ju mer jag tittar på det ju bättre ser det ut. Vill du ha något annat än trä, men mer "vanligt" än pannor kan du ju titta på plåt?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Ja, kanske du har rätt. Det råkade finnas lite pannor på lager. Man tager vad man haver...hantverkare1 skrev:
Men någon form av överliggare blir det för att skydda ändträet på planken. Nockpannorna är ju lätta att ta bort....
Redigerat:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Jag skulle ha satt en överliggare i tryckt virke som resten av staketet, gärna 45x120 eller liknande.roland53 skrev:
Liknande trådar
-
Vilken reservdel behöver jag till avbrutet stift/pinne till spisvred?
Vitvaror -
Vilken sten? Polera/putsa?
Bostadsrätt -
Slipat balkonggolv. Vilken olja för att få bäst lyster och utseende?
Altan & Uteplats -
Ersätta kabel till luftvärmepump. Vilken?
El -
Vilken kilrem Stiga Ready 2005 m klippaggregat 85
Trädgårdsmaskiner