Hehe, fast energin hamnar väl i kommunens fjärrvärmeverk så helt bortkastat är det väl inte ;)
 
Hemmakatten
Yrrol skrev:
Allt detta för att jag vågade säga till en tjej att hon gärna fick höra av sig, så har förberett så det ser anständigt ut inne och ute. :p
Du verkar vara en go och trevlig man så hoppas hon ringer snart. ☺
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
D09
Beställde en burk med kaliumempragnat igårkväll

Hade den i brevlådan idag 👍🏻👍🏻👍🏻
 
Kollade på utebelysningen som ligger i kartonger i hallen, usch tar det en annan dag tänkte jag... Sen bestämde jag mig för att byta panel på hela huset! Var tänkt att byta en gavel men jag måste ändå måla om och vill gärna ha en annan färg, ev järnvitriol. Sen saknar min panel luftspalt också...
De blir bara mer jobb:)
 
Du menar väl "Kaliumpermanganat" ? :)
Hur mycket?
Var beställde du?
Vad var priset?

Har själv en del kvar, men de går ju alltid åt så småningom..
 
D09
Ruuuben skrev:
Du menar väl "Kaliumpermanganat" ? :)
Hur mycket?
Var beställde du?
Vad var priset?

Har själv en del kvar, men de går ju alltid åt så småningom..
Ha ha svåra ord ;)

1,5 kg
420kr
Www.vattenfilterservice.se
 
A
Jag har gjort en tredje strykning i rummet som jag håller på att måla om. Rummet har ca 30 kvm väggyta och det har gått åt sjukt mycket färg: 15 liter! Målarfilten har sugit något enormt mycket färg! Men jag kan konstatera att det var stor skillnad på Beckers vanliga väggfärg och Beckers Symfoni-färg vad gäller täckningsförmåga.

Tyvärr så har jag lyckats kladda med färg i taket :eek:, så jag får väl ta en runda att måla taket igen. Denna gång tror jag att jag ska använda en roller som är 18 cm bred istället för 23 cm för taket, så det inte blir så tungt. :cool:
 
D09 skrev:
Beställde en burk med kaliumempragnat igårkväll

Hade den i brevlådan idag 👍🏻👍🏻👍🏻
Blandar man det med socker så brinner det med en fin låga. Trycker man ned det i ett rör blir det en väldig sprängkraft med självantändningsbenägenhet. Det fick en kompis erfara för en massa år sedan under sina experiment. Han hade tur att komma undan med bara ringande öron.
Inte att rekommendera!
 
Redigerat:
D09
gunric skrev:
Blandar man det med socker så brinner det med en fin låga. Trycker man ned det i ett rör blir det en väldig sprängkraft med självantändningsbenägenhet. Det fick en kompis erfara för en massa år sedan under sina experiment. Han hade tur att komma undan med bara ringande öron.
Inte att rekommendera!
Ha ha känns tryggt ;)

Undrar om det var detta som man blandade med socker, rivet papper och karamellfärg när man var yngre... Blev rejäl dimma ;)

Har dock för mig att det var saltpeter något
 
Lika delar salpeter och socker genererar mycket rök. ;)
 
tommib
-RB- skrev:
Lika delar salpeter och socker genererar mycket rök. ;)
Även känt som "Rocket candy" då det används som drivmedel i vissa raketer i vissa lite mer oroliga delar av världen....

Man kan ju också experimentera lite med det.....

Kaliumpermanganat ska om jag inte missminner mig tända i kontakt med glycerol och vara ett utmärkt sätt att få fyr på termit.....
 
Lexington skrev:
Tagit bort våra duschväggar och installerat ett badkar med duschväggar (Svedbergs Z150 med Svedbergs forsa hörn, vi har ett väldigt smalt badrum) så vår dotter kan bada.

Påbörjat en grind mellan baksida och framsida tomt, så man kan släppa ut hund och dotter utan att dom sticker.
Följer upp med lite bilder också.
Badrum
Före:
Före.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Efter.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grind
Grind.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plank o grind ska målas också, men det får bli till våren!
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
DSC_2282.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_2281.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Salningarna på plats.
LED-belysningen likaså.

Lite foder härnäst. :)
 
  • Gilla
sinuslinus och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Lexington skrev:
Följer upp med lite bilder också.
Badrum

Efter:
[bild]
Snyggt badkar! Har inte sett det tidigare, bara med en rundad utböjning där man duschar, men detta var mycket snyggare.:)
 
Jo det är snyggt!
Mitt krav var att det skulle va ett riktigt duschhörn då vi duschat i badkar i tre år i lägenheten innan! Dock sitter dörren vid fönstret förskjutet till vänster ca 10 cm, då den inte hade gått o öppna annars, men det stjäl i stort sätt inget utrymme alls!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.