Men hur är det med tätskiktet? Det är folie från CC Höganäs. Ser ingenting om huruvida det är okej att skarva det.
Nu har de börjat i alla fall. De har ju rätten på sin sida att försöka åtgärda på det sätt de tycker är lämpligt. Jag känner mig lite undrande dock. Hur ska de lyckas få det befintliga tätskiktet tillräckligt rent så att skarven blir tät? Är det ens möjligt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är du i ett läge där firman rivit en del av det de en gång gjort. De är helt enkelt på plats. Nu är det guldläge att ta in en oberoende besiktningsman eller motsvarande.
Helt övertygad om att det blir ramaskri!
Helt övertygad om att det blir ramaskri!
Exakt, det är en mycket bra fråga. Jag har skrapat bort fix från några kvadratcentimeter tätskikt och det tog f-n flera timmar. Och då blev det ändå kvar en hel del fixrester vilket i mitt fall inte spelade någon roll eftersom mitt mål var att sätta dit en ny platta - inte skarva tätskiktet. Dessutom på en helt okritisk yta uppe vid taket.Joellernej skrev:
CC Höganäs är väl för övrigt strikt talat inte en folie, utan en fiberduk som bakas in i tätmassa(?)
Moderator
· Stockholm
· 52 376 inlägg
Kontakta Höganäs kundtjänst och be dem skicka sin "skarvningsinstruktion", och se till att den följs. Om de inte har någon typgodkänd metod för skarvning, så går det inte att skarva på ett godkänt sätt.
Produkter som diskuteras i tråden