SMV har ritning om du inte fått den, men bör sitta i din pärm. Det är i luftningsröret man ansluter vad jag förstått (men har inte kommit dit själv ännu.).
Köksö med ventilation låter bra!
Blir väl och såga upp allt om det är limmat då... Kanske förstärker upp golvet lite om väljer stort badkar när man ändå håller på.
 
avlopp.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den är då med andra ord :) , då ska jag kolla där och se hur fabian jag ska dra avloppet. Tänkte placera toaletten närmare trappen så det lär bli hårdkörning med sågen där.

Stärka upp golvet lät ju inte fel, vi kommer bara ha en enkel WC uppe så det blir inga sådana äventyr men annars hade det nog inte skadat.

//a
 
Ja just det nu ser jag att det finns streckade linjer för förslag på hur man bör dra det i golvet.

Tänk på att det är lättast att få fall på avloppet med vägghängd toa om man flyttar det i sidled.
Köpte själv in en sådan, men blir nog ungefär där röret kommer upp ändå.

Hur mycket extra har ni som gjort badrummet dragit in väggen mot kattvinden? 20 cm?
 
@andreas_r
Vilken planlösning har du valt? Vi är inne på väldigt långsmalt badrum ända från trappen till fönstret.
 
TJo Helrob

Vi har gjort en variant på denna, sovrummet till vänster och klädkammaren kommer smällas ihop till ett rum, i övrigt så är det rumsmässigt ganska så likt verkligheten.
4a7201264335P1f12.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


VI plockade bort ett rum på nedervåningen för att få lite mera sociala utrymmen där, sliter på nu för att få ett andra sovrum där uppe så dottern slipper sova framför tv'n i vardagsrummet :D

Så är tanken nere i stora drag.
2015-09-10 10_14_24-OneNote.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



//a
 
Redigerat:
@andreas
Skall ni ha takfönster i badrummet? Klarar ni av fallet till avloppet med toan där?
Vi har också funderat på att ta ner väggen på bottenvån sen, får se hur det blir.
 
@helrob

Nix inget sådant, vi har takkupa där uppe och det räcker gott, och även om nu takfönster är bättre än förut så är det ändå lite av en risk (så även takkupa). Brukar komma en del snö här uppe så det måste vi ta hänsyn till.

Placeringen av toan är inte helt klar ännu(gäller all inredning i det rummet), kan lika väl hamna mot snedtaket och som vägghängd.
Jag ska ta och reda ut hur och vart jag ska ansluta eländet och sedan göra det som blir bästa lösningen.

Det blev fantastisk rymd där nere iaf, kan försöka fixa någon bild när jag kommit hem om jag nu kommer ihåg det.


mvh
Andreas
 
Antar att man skall undvika att borra hål i golvbjälkarna så långt det går och dra rören i facken. Är det någon som har öppnat och kan lägga upp ett foto hur det ser ut?
 
Är det någon som har en badrumslösning med badkar längs med långsidan? Hur fungerar det med den låga takhöjden, kan man duscha alls? Har ni dragit upp våtrumsmatta på snedtaket i så fall?
 
murak
Vi fick vår Västervik levererad nu den 17 sept. Här är bild på vart avloppet kommer upp på ovanvåningen (obs, spegelvänt hus)

avlopp uppe.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


16 oktober får vi förhoppningsvis nycklarna och jag kommer nog börja fnula på övervåning ganska direkt även om själva inredningen av toan ligger ganska långt bort.
 
murak skrev:
Vi fick vår Västervik levererad nu den 17 sept. Här är bild på vart avloppet kommer upp på ovanvåningen (obs, spegelvänt hus)

[bild]

16 oktober får vi förhoppningsvis nycklarna och jag kommer nog börja fnula på övervåning ganska direkt även om själva inredningen av toan ligger ganska långt bort.
Tackar, men länken funkar inte och gissar på att du inte sågat upp golvet än...?
 
murak
helrob skrev:
Tackar, men länken funkar inte och gissar på att du inte sågat upp golvet än...?
Lustigt, bilden visas här hos mig..
Bilden är tagen innan de fixat med golvet uppe, så man ser hur röret kommer upp ur isoleringen. Säg till igen om bilden inte funkar för dig så ska jag skicka den.
 
murak skrev:
Lustigt, bilden visas här hos mig..
Bilden är tagen innan de fixat med golvet uppe, så man ser hur röret kommer upp ur isoleringen. Säg till igen om bilden inte funkar för dig så ska jag skicka den.
Nix går fortfarande inte.
 
murak
helrob skrev:
Nix går fortfarande inte.
Se pm.

Dock så kan det vara så att jag misstagit luftröret till avloppet för att vara själva avloppsröret...
 
murak skrev:
Se pm.

Dock så kan det vara så att jag misstagit luftröret till avloppet för att vara själva avloppsröret...
Fast det är nog samma? Dock inte vad jag ville se, utan vad som finns under spånskivegolv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.