Har hittat ett hus som ligger i ett område jag inte känner till så väl men som är på rätt avstånd till arbete, har ett bra utgångspris (även om jag tror det hamnar klart högre) har en lagom stor tomt för oss och den typ av kedjehus vi tittat lite på.
Dock är nuvarande planlösning lite udda, du går genom en mini tvättstuga till sovrummet och sen genom sovrummet till nästa rum. Det är ett litet trångt badrum i behov av renovering och där började jag fundera på om det går att "tänka bättre" ☺ om man ändå ska renovera badrummet.
Vill inte röra köksdelen då den är från 2010

Nuvarande
Screenshot_2015-08-12-20-09-04.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med väggar utsuddade
sketch-1439403217827.jpg
Skapa konto

Skulle vilja behålla gästtoan i hallen och sen få in minst två sovrum, badrum och tvättstuga gärna med klädkammare bredvid alternativ tvättmaskin i badrummet. Förvaring är viktigt
Nån som har några idéer som jag kan klura på och se framför mig när vi ska på visningen.?

Redigerat:
Själv fastnar jag i något sånt här

PhotoGrid_1439411656041.jpg
Skapa konto

Det enklaste som jag ser det vore att behålla tvättstugan och de två nedre sovrummen. Det tredje sovrummet görs om till större badrum och korridor. Tvättstugan blir inte större men det blir mer plats när dörren till sovrummet kan tas bort. Om inte pannrumsdelen måste vara kvar kan även dörren till tvättstugan tas upp via korridoren och det går då att få mer förvaring i köket. Största nackdelen (förutom att ett helt sovrum försvinner) är väl att fönstret i badrummet blir onödigt stort när det tidigare varit i ett sovrum.

Untitled.jpg
Skapa konto

Åsa Lund
Håller med Apollonia men jag hade av besparingsskäl bytt plats på klk och bad.

Nackdelar med sista förslaget är kanske att tvättstugan hannar långt ifrån sovrummen och badrummet, där kläderna oftast "slängs", och att det blir en mörk lite lång korridor till sovrummen där ytan är svår att nyttja. Eller är jag pessimistisk? :)

Åsa Lund
Blir bara mörkt om alla dörrar är stängda.
Sätt en frostad ruta i dörren till badrummet?

Och en tvättlucka mellan sovrum och tvättstuga. (Vill själv sätta en tvättlucka i garderoben och skicka ner direkt i tvättstugan. Men vi bor i ett radhus på fyra våningar...)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.