7 510 läst · 7 svar
8k läst
7 svar
Kapa utstickande spik i undertaket
Ska måla om vindskivor och undertaket som sticker ut utanför fasaden. Problemet är att det i undertaket sticker ut en massa spik flera cm, ser inte så snyggt ut som det är nu och säkert ännu mindre snyggt om de blir vitmålade.. Så min fråga är, vad finns det för något fräsigt verktyg man kan använda för att knipsa/kapa spiken (4tum skulle jag tro)? Gärna ett som kan användas av mig med armar modell klena, då min stora starka sambo tyvärr är hemskt höjdrädd.
Produkter som diskuteras: "hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Jula hade i all fall förut gigantiska hovtänger man lätt knipsar spik med.
Jag skulle satsa på en kraftavbitare. Jag har en knipex kraftavbitare och den nyper jag lätt av spikar med. Se till att satsa på en modell med långa handtag och mycket utväxling så att du inte behöver ta i så mycket.
Edit: tvåa på avbitaren..
Edit: tvåa på avbitaren..
Produkter som diskuteras: "kraftavbitare"
Kraftavbitare
Kraftavbitare, även kända som bultsaxar eller klipp, är ett tungt och kraftfullt verktyg utformat för att klippa genom hårda material som bultar, metallstänger, kättingar och tjocka trådar. De har långa handtag för att ge användaren ökad
Läs mer
Vi rekommenderar faktiskt olika typer av avbitare. Jag menar att den jag föreslår är bättre för den här tillämpningen:pelpet skrev:
https://www.google.se/search?q=knip...h27MgbD&biw=753&bih=925#imgrc=1_SHYPE3xTNlkM:
Produkter som diskuteras i tråden