Tjena! Ja jag letar som sagt efter vinylgolv att beklä en bordskiva med. Det hade säkert varit mycket enkelt om jag nu bara inte hade bestämt mig för världens mest sällsynta färg i det här sammanhanget. Nämligen mörkgrönt.

vart än jag har letat har jag funnit vinyl i alla tänkbara färger men det närmsta jag funnit till grönt var limegrönt. Vilket hade sett ruskigt ut..
Så jag söker tips och råd ifall någon vet någon obskyr vinylhandlare längst ner i lådan som säljer det jag vill ha eller ifall någon har en bättre idé än vinylgolv.

Det ska för övrigt helst efterlikna någon form av sten eller ingenting alls. Grönt trä vill jag inte veta av.

tack på förhand!

P
Skulle linoleum kunna vara ett alternativ?

harry73
Spännande. Visa gärna bilder på färdigt projekt

Bra förslag med linoleum! Sökte runt lite och hittade direkt den färgen jag vill ha. Tack för tipset!

Hoppas bara det är skönt att ha armarna på. Det får jag ta reda på sen!

Vi klädde 4 m lång platsinbyggd bordsskiva (2 dator-studiearbetsplatser med väl tilltagna arbetsytor) med grönt vinylgolv på 70-talet. Det var då ett modernt golvmaterial och den mörka gröna färgen gick mer i blått än gult. Väldigt behagligt att arbeta på.

Titta efter gamla lager - grön färg är väl inte så "inne" idag.

Låter spännande, ser fram emot bilder när du är klar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.