1 409 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
vinylgolv på bordskiva
Tjena! Ja jag letar som sagt efter vinylgolv att beklä en bordskiva med. Det hade säkert varit mycket enkelt om jag nu bara inte hade bestämt mig för världens mest sällsynta färg i det här sammanhanget. Nämligen mörkgrönt.
vart än jag har letat har jag funnit vinyl i alla tänkbara färger men det närmsta jag funnit till grönt var limegrönt. Vilket hade sett ruskigt ut..
Så jag söker tips och råd ifall någon vet någon obskyr vinylhandlare längst ner i lådan som säljer det jag vill ha eller ifall någon har en bättre idé än vinylgolv.
Det ska för övrigt helst efterlikna någon form av sten eller ingenting alls. Grönt trä vill jag inte veta av.
tack på förhand!
vart än jag har letat har jag funnit vinyl i alla tänkbara färger men det närmsta jag funnit till grönt var limegrönt. Vilket hade sett ruskigt ut..
Så jag söker tips och råd ifall någon vet någon obskyr vinylhandlare längst ner i lådan som säljer det jag vill ha eller ifall någon har en bättre idé än vinylgolv.
Det ska för övrigt helst efterlikna någon form av sten eller ingenting alls. Grönt trä vill jag inte veta av.
tack på förhand!
Vi klädde 4 m lång platsinbyggd bordsskiva (2 dator-studiearbetsplatser med väl tilltagna arbetsytor) med grönt vinylgolv på 70-talet. Det var då ett modernt golvmaterial och den mörka gröna färgen gick mer i blått än gult. Väldigt behagligt att arbeta på.
Titta efter gamla lager - grön färg är väl inte så "inne" idag.
Titta efter gamla lager - grön färg är väl inte så "inne" idag.
Liknande trådar
-
Någon som lagt självhäftande vinylgolv i trappan?
Golv -
Limma vinylgolv direkt på betong - ej klickgolv
Golv -
Vinylgolv dyrt. Shoppa från Polen?
Golv -
Någon som köpt vinylgolv VINYLGOLV BERRYALLOC LIVE SERENE CREAM?
Golv -
Hur tunt kan man flytspackla på fibercement för klinker samt på plyfa under vinylgolv
Golv