Hej!
Köpte igår en ca 2 år gammal begagnad Samsung diskmaskin. Försökte på mig att koppla in den själv utan kunskap.
Mitt problem är att vattenanslutningen läcker ganska så rejält. Har dragit åt så hårt det bara går vid både rör och slanganslutningarna.
Noterade att det fanns ingen gummipackning på båda sidorna av den "vita" kopplingen.
Är som sagt helt novis
Bifogar en bild hur det ser ut.
Köpte igår en ca 2 år gammal begagnad Samsung diskmaskin. Försökte på mig att koppla in den själv utan kunskap.
Mitt problem är att vattenanslutningen läcker ganska så rejält. Har dragit åt så hårt det bara går vid både rör och slanganslutningarna.
Noterade att det fanns ingen gummipackning på båda sidorna av den "vita" kopplingen.
Är som sagt helt novis
Bifogar en bild hur det ser ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den svarta som man skruvar på får jag inte upp högre hur hårt jag än tar i.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Det rinner vatten från både ovanför den "vita" och under den "svarta"
Haha, det som är problemet. Jag borde egentligen inte ha gett mig in på detta Ska det ligga en gummipackning i den vita samt svarta?
Demmpa, skall jag lägga en packning på bild 2 samt 3?
Tack för hjälpen alla. Nu har det inte läckt ut något vatten på ett tag
Produkter som diskuteras i tråden