mg765 skrev:
Det låter som knivbyte eller vända på knivarna om du inte gjort det.

Du ska känna att knivarna är vassa och se att det blir fina snitt på stråna.
Man bör även rengöra dom ofta så det inte sitter klet på dom
 
JohanLun skrev:
Finns det någon som säljer worxklipparna med lägre pris än de man hittar på prisjakt/pricerunner? Tex Hornbach brukar ha bra priser på mycket men verkar inte finnas på nätet utan man måste besöka butiken för att få reda på priser... Tyckte jag såg en på en ICA butik vi passerade på semestern som hade lågt pris... Är servicen "samma" oavsett var man köper?
Servicen är det samma,men blir det tal om reklamation ,skulle jag undvika att köpa i varuhusen som blomsteraffärer o dylika
Det finns Clas Ohlsons netonet jemfix
 
mg765 skrev:
Det låter som knivbyte eller vända på knivarna om du inte gjort det.

Du ska känna att knivarna är vassa och se att det blir fina snitt på stråna.
tack, ska testa med att vända på dom då. är första säsongen så då kanske detta paret räcker säsongen ut. billig i drift i alla fall.
 
Elkludde skrev:
Man bör även rengöra dom ofta så det inte sitter klet på dom
ska kolla detta med. har sedan 2 veckor tillbaks ändrat klipptid från kväll till fm och känns som det är under denna tid som gräset blivit lite tilltoffsat i topparna. gräset är ju blötare på fm men mindre leksaker på gräsmattan..slitaget på knivarna kanske är mindre på kvarglömda leksaker :)
 
olofh skrev:
ska kolla detta med. har sedan 2 veckor tillbaks ändrat klipptid från kväll till fm och känns som det är under denna tid som gräset blivit lite tilltoffsat i topparna. gräset är ju blötare på fm men mindre leksaker på gräsmattan..slitaget på knivarna kanske är mindre på kvarglömda leksaker :)
Och även så dom roterar lätt kring skruven,så dom fällas ut av centrifugal kraften
 
Kan man plocka loss framhjulen på något sätt?
 
Nu har jag precis backat mjukvaran från 0.94 till 0.92 på min WG791E. Jag har en ganska kraftigt sluttande tomt och när den körde i nedförsbacke med 0.94 så var det full fart, tvärnit, full fart, tvärnit osv på de brantaste ställena. Så är det inte med 0.92. Jag upplever det också som att den rullar långsammare (och därmed klipper bättre) med 0.92, men det KAN vara inbillning. För min del är det 0.92 som gäller fram tills nästa uppdatering...
 
magstorm skrev:
Nu har jag precis backat mjukvaran från 0.94 till 0.92 på min WG791E. Jag har en ganska kraftigt sluttande tomt och när den körde i nedförsbacke med 0.94 så var det full fart, tvärnit, full fart, tvärnit osv på de brantaste ställena. Så är det inte med 0.92. Jag upplever det också som att den rullar långsammare (och därmed klipper bättre) med 0.92, men det KAN vara inbillning. För min del är det 0.92 som gäller fram tills nästa uppdatering...
Flippar den inte ut,så den stänger av sig i laddaren ? nu med 0,92
 
Elkludde skrev:
Flippar den inte ut,så den stänger av sig i laddaren ? nu med 0,92
Jag hann inte köra den så länge med 0.92 innan jag uppgraderade till 0.94, men det hände inte under den perioden i alla fall - fast den hade faktiskt stängt av sig en gång med 0.94 kom jag på nu...
 
MrH skrev:
Kan man plocka loss framhjulen på något sätt?
Bara ta en mejsel och ta bort locken så ser du hur man gör
 
magstorm skrev:
Jag hann inte köra den så länge med 0.92 innan jag uppgraderade till 0.94, men det hände inte under den perioden i alla fall - fast den hade faktiskt stängt av sig en gång med 0.94 kom jag på nu...
Min har oxå stängt av sig med 0,94 men det blir om man pillat med inställningarna,det bästa är att köra den manuelt en gång sen funkar det
 
  • Gilla
MrH
  • Laddar…
Har uppdaterat min landroid med senaste programvaran och nu har den börjat köra slut på batteriet innan den kommer hem till laddstationen. Undrar om det är nån inställning man kan göra så den går tillbaka för laddning tidigare. Händer inte alltid. Bara när den är på bortre halvan av trädgården när den ska hem.
 
Elkludde skrev:
Min har oxå stängt av sig med 0,94 men det blir om man pillat med inställningarna,det bästa är att köra den manuelt en gång sen funkar det
Det borde nästan stå i manualen; har du (till och med bara) öppnat locket på din Worx så ska du ta ur den ur laddstationen och klicka på hemknappen så att den vandrar hem. Då stänger den inte av sig (tror jag). Jag läste en kommentar på Julas webb om detta och för honom var det SÅ självklart.
 
MrH skrev:
Det borde nästan stå i manualen; har du (till och med bara) öppnat locket på din Worx så ska du ta ur den ur laddstationen och klicka på hemknappen så att den vandrar hem. Då stänger den inte av sig (tror jag). Jag läste en kommentar på Julas webb om detta och för honom var det SÅ självklart.
Nja locket kan man öppna, men har man pillat på inställningarna, så räcker det säkert med en omladdning
 
Vid två tillfällen har jag torkat bort lite kondens under luckan utan att ha rört knapparna. Bägge gångerna slocknande maskinen efter en stund och gick inte ut. Kan vara en tillfällighet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.