Flatte skrev:
Volt är inte intressant .den sänder ut en bärvåg så det intressanta är hur många watt.
Det finns lagar om hur många watt dom får sända ut så det inte ska störa andra saker .
 
Flatte skrev:
Volt är inte intressant .den sänder ut en bärvåg så det intressanta är hur många watt.
Jaha. Det går väl inte att mäta med en multimeter?
 
Vart köper ni era skarvkopplingar till begränsningskabeln, eller skarvar ni på annat sätt?
 
Henke2600 skrev:
Vart köper ni era skarvkopplingar till begränsningskabeln, eller skarvar ni på annat sätt?
Hej jag lödar mina sen krympslang gärna dubbel sen självvulkande teip
 
Henke2600 skrev:
Vart köper ni era skarvkopplingar till begränsningskabeln, eller skarvar ni på annat sätt?
Lödda då oxideras inte skarven och ställer till bekymmer sedan krympslang med lim då blir det tät.
 
nissenhj skrev:
Lödda då oxideras inte skarven och ställer till bekymmer sedan krympslang med lim då blir det tät.
jag fick någon som en tråd gick genom krympslangen sen har jag teipat
 
MBygga skrev:
Det går utmärkt att seriekoppla två laddstationer. Jag har det så, eftersom jag har en tvådelad gräsmatta utan körförbindelse för robot så har jag två stycken och därmed två laddstationer på en gemensam slinga. Anledningen till gemensam slinga är att jag först hade en robot och en laddstation där jag lyfte över roboten med jämna mellanrum.
Nu har jag testat seriekoppla två stationer men får det inte att fungera. Klipparen tycker att den är utanför området överallt. Båda stationerna lyser grönt och om jag drar ur kablarna ur ena och kopplar ihop dom fungerar det (men då blir signalen för svag för mitt område).

Jag kan inte förstå varför det inte skulle fungera och det fungerade ju för MBygga. Någon som jag något tips som kan föra mig framåt?
 
B
Henke2600 skrev:
Vart köper ni era skarvkopplingar till begränsningskabeln, eller skarvar ni på annat sätt?
Elkludde skrev:
Hej jag lödar mina sen krympslang gärna dubbel sen självvulkande teip
nissenhj skrev:
Lödda då oxideras inte skarven och ställer till bekymmer sedan krympslang med lim då blir det tät.
Jag har lött mina skarvar men bara dragit på vanlig krympslang, bör jag vara orolig?
 
breakman skrev:
Jag har lött mina skarvar men bara dragit på vanlig krympslang, bör jag vara orolig?
Jag var med nojig i början men efter jag kollat in grannens slinga som bara är avskalad och tvinnad ihop och ligger i gräset utan en minsta tendens till oxid så är jag inte det längre. Så bara man använder förtennad kabel är det nog lugnt. Vanlig kopparkabel är känsligare. Men det skadar ju inte att göra så fuktäta skarvar som möjligt.
 
Hejsan och tack för alla bra tips!
Jag har precis monterat min nya WG796E och har lite frågor som jag trots ihärdigt sökande inte lyckats hitta svaren på.
Hur ser man vilken version av FW man har installerad? När jag startar upp min står det "12.6 11-06-15" har jag då version 1.26 som är den senaste då?
Ska den gå sick-sack över begränsningskabeln när den går hem? När jag gjorde en liten testslinga så gick den spikrakt mitt över slingan hem, medans nu när jag kör runt hela tomten så kör den sick-sack över kabeln. Ska det vara så eller är det tveksam spänning i linan?
Finns det någon logg över vad den gjort och när? Jag kan tänka mig att det borde gå att skriva ett sånt script isf. som kollar status på klipparen periodiskt. Någon som experimenterat med det?
 
breakman skrev:
Jag har lött mina skarvar men bara dragit på vanlig krympslang, bör jag vara orolig?
orolig nä men krympslang ar ganska tunn om man jämför med slingkabel,kanske inte så tålig att lägga i marken,utan extra teip
 
Jag köpte röda skarvhylsor från Kjell & Co in med kablarna och nöp ihop. Tiden får väl visa om det duger eller inte.
 
peternicklas
Andreas Blomkvist skrev:
Jag köpte röda skarvhylsor från Kjell & Co in med kablarna och nöp ihop. Tiden får väl visa om det duger eller inte.
Vanliga skarvylsor ska du undvike. Du kan däremot använda de skarvhylsor som är lite längre och som har en krumpslangsfunktion i ändarna.
 
peternicklas skrev:
Vanliga skarvylsor ska du undvike. Du kan däremot använda de skarvhylsor som är lite längre och som har en krumpslangsfunktion i ändarna.
Det finns även dom här från Biltema med smältlim 44223
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.