Hej

Går och funderar på att skaffa en robotgräsklippare, har mest kollat på Automover från Husqvarna, hur står sig Worx Landroid 2.0 L ( 2000 m2 ) mot en Automover ? den kommer att behöva klara 20-22 i lutning på vissa ställen samt kunna köra över grusvägen till den andra sidan av tomten.osv. min tomt är en sluttningstomt med mkt träd och buskar!
 
peternicklas
Träd och buskar är inga problem, inte heller din grusväg där är det samma för alla klippare, knivarna måste gå fritt. Lutning kan kanske vara ett litet problem om lutningen är i samband med begränsningsslingan, inte annars. Jag hade en L av den första modellen och det är en bra klippare.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Marre666 skrev:
Hej

Går och funderar på att skaffa en robotgräsklippare, har mest kollat på Automover från Husqvarna, hur står sig Worx Landroid 2.0 L ( 2000 m2 ) mot en Automover ? den kommer att behöva klara 20-22 i lutning på vissa ställen samt kunna köra över grusvägen till den andra sidan av tomten.osv. min tomt är en sluttningstomt med mkt träd och buskar!
Grus är svårt för alla robotklippare skulle jag nog våga påstå. Är nog lämpligast att bygga en gång med plattor över. Angående lutningen är det 20-22% eller grader?
 
Grader :)
 
Cirka 40% lutning då. Automower 320 klarar 45% och Landroiden 35% lutning enligt deras egna specifikationer.
 
hantverkare1 skrev:
Har ej tillgång till multimeter idag då en av mina anställda snodde min bil i morse (hans på verkstad)

Däremot ringde jag kundtjänst och fick prata med en riktigt trevlig herre vid namn Hasse eller Lasse.

Dom skickar en ny elektronikenhet med starkare signal till laddstationen så får vi hoppas att det hjälper.
Fick den nya elektronikenheten idag kl 9:30 med posten. Snabbt jobbat!

Bytte den direkt och klipparen har varit ute sedan dess, naturligtvis med pauser för laddning.

Resultat: 0 stopp än så länge och då har jag medvetet styrt den ett stort antal gånger mot området där den tidigare har haft problem

😀😀😀
 
  • Gilla
power650
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Fick den nya elektronikenheten idag kl 9:30 med posten. Snabbt jobbat!

Bytte den direkt och klipparen har varit ute sedan dess, naturligtvis med pauser för laddning.

Resultat: 0 stopp än så länge och då har jag medvetet styrt den ett stort antal gånger mot området där den tidigare har haft problem

😀😀😀
bra service och kul att höra det blev bra (y)
 
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Riktigt bra service faktiskt. Inga som helst "kundtjänst" vibbar där inte, typ: Har du startat om modemet och liknande utan rakt på sak och framförallt trevlig och kunnig personal.
 
hantverkare1 skrev:
Riktigt bra service faktiskt. Inga som helst "kundtjänst" vibbar där inte, typ: Har du startat om modemet och liknande utan rakt på sak och framförallt trevlig och kunnig personal.
Du menar typ Telia mfl digital kundtjäns
 
Jo...
Man kan bli galen för mindre
 
Såg idag att flera partier av gräsmattan har ljusa halvtradigt grässtråtoppar. Har för mig att jag läst att det kan uppstå om det slås av istället för att klippas av så att säga. Är det så fall dags att byta blad?
 
Jag upplever att framhjulen på min 790E snurrar ganska trögt. Det har de gjort hela tiden. Jag tror att det bidrar till att klipparen slirar när den ska vända. Särskilt i fuktigt gräs. Vad kan man göra? Ska jag olja upp dem med lite oljespray? Eller löser man upp plasten då?
 
olofh skrev:
Såg idag att flera partier av gräsmattan har ljusa halvtradigt grässtråtoppar. Har för mig att jag läst att det kan uppstå om det slås av istället för att klippas av så att säga. Är det så fall dags att byta blad?
Det låter som knivbyte eller vända på knivarna om du inte gjort det.

Du ska känna att knivarna är vassa och se att det blir fina snitt på stråna.
 
Redigerat:
Finns det någon som säljer worxklipparna med lägre pris än de man hittar på prisjakt/pricerunner? Tex Hornbach brukar ha bra priser på mycket men verkar inte finnas på nätet utan man måste besöka butiken för att få reda på priser... Tyckte jag såg en på en ICA butik vi passerade på semestern som hade lågt pris... Är servicen "samma" oavsett var man köper?
 
MrH skrev:
Jag upplever att framhjulen på min 790E snurrar ganska trögt. Det har de gjort hela tiden. Jag tror att det bidrar till att klipparen slirar när den ska vända. Särskilt i fuktigt gräs. Vad kan man göra? Ska jag olja upp dem med lite oljespray? Eller löser man upp plasten då?
Olja skall du inte använda på plast använd silicon eller teflon spray
men det känns inte bra att dom trögar hjälper det inte så kontakta supporten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.