Hej!

Nu är det så att min far hade en bygg och målerifirma som lades ner för något år sedan då han blev dålig och gick i förtidspension. Har nu lovat honom att hjälpa honom med att sälja alla hans gamla verktyg.
Då han har många år inom yrket finns det en heeeel del verktyg (närmare 5 rum med allt ifrån färgsprutor till kakelsåger till cirkelsågar). Vissa saker i princip oanvända medan andra har mer slitage.

Jag har ingen större ork till att lägga ut varenda verktyg på blocket då jag skulle behöva lägga ner hur många timmar som helst, samt möta upp väldigt många olika köpare vilket blir svårt att hinna med då jag själv har heltidsjobb och 2 barn.

Så min fråga är helt enkelt om någon vet något/några företag/firmor som köper/säljer begagnade verktyg som bara kan komma dit, peka på det de vill ha och ta med det för en prissumma som känns reko för båda parter.

Mvh

Ja det är väl i princip något sånt jag letar efter, däremot borde jag kanske ha nämnt att jag/vi bor i Stockholm..

De säljer över hela landet och det gör Tovek.se också.

Har ni inte funderat på att sälja hela firman inkl. inventarier till någon som vill starta byggfirma?

End skrev:
Har ni inte funderat på att sälja hela firman inkl. inventarier till någon som vill starta byggfirma?
Det låter vettigast i mina öron. Auktionsfirmorna har ju ruskiga påslag, bättre att sälja direkt till en hugad spekulant.

Lägg upp några bilder här :wow:

• Gilla
MB77
  • Laddar…
Tack för tipsen!

Ja lär väl bli att sälja det som är av värde på blocket iaf, bara svårt att veta vad allt är värt i begagnat skick, försökt kolla och jämföra lite men känns som att det mesta på blocket är överpris.

Bilder kan jag lägga upp när jag fått nycklarna till förråden har bara varit inne en sväng och kikat än så länge.

Kristofferq1 skrev:
Ja lär väl bli att sälja det som är av värde på blocket iaf, bara svårt att veta vad allt är värt i begagnat skick, försökt kolla och jämföra lite men känns som att det mesta på blocket är överpris.
Realistiska värderingar kan du nog få hjälp med här, och kanske ett och annat bud på några grejer.
Vill du ha ut så mycket som möjligt lägger du ut prylarna var och en för sig, på Blocket eller Tradera. Vill du ha en snabb affär är det bäst att lägga ut allt i en klump till vettigt pris.

Sernbrandt i Huddinge köper och säljer maskiner. Håller ibland auktioner på inventarier från nedlagda/konkade rörelser.
/B

Kör en verktygsloppis riktad mot läsare på ByggaHus.

• Gilla
Hedens och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.