Köpt ett beg kök som delvis ska bli inredning i tvättstugan, och monterat en duschkabin som jag också hittade på Blocket, och den passade som synes fint nära ventilationen, men eldosan kanske inte riktigt passar där :x WP_20150803_005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inget byggt idag , men imorgon skall de polska byggvaruhusen granskas, känns lite som julafton imorgon.. :rolleyes:
 
Krilleman
Rikard Gjersvold skrev:
Köpt ett beg kök som delvis ska bli inredning i tvättstugan, och monterat en duschkabin som jag också hittade på Blocket, och den passade som synes fint nära ventilationen, men eldosan kanske inte riktigt passar där :x[bild]
Rolig S-krök på högra vattenröret, och ballisarna är olika! :p

Yrkesskadad? Nej, jag har semester!
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Har fått klart första varvet panel.
Idag kom även all panel till garaget.
Grannens 3-åring stod med hakan i marken när lyftkranen lyfte av allt :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Montören skrev:
Du har kopplat om rören? :)
Sorry inte min bild !
Glömde radera den när jag citerade..
inte van vid byggahus appen , vill helst ha datorn. :)[/QUOTE]

Jag som äger rören kan ju svara, slog på vattnet idag, och allt var tätt :)
 
krilleman_215 skrev:
Rolig S-krök på högra vattenröret, och ballisarna är olika! :p

Yrkesskadad? Nej, jag har semester!
Då skulle du se resten av röreriet i denna kåk, du skulle grina, han som bodde här tidigare har jag fått höra många roliga historier om av grannarna, han la inte en krona på nått som man kunde hitta gratis, och han verkar ha snubblat över presskopplingar och maskin, dock verkade han inte ha hittat nån tumstock eller vattenpass, ingenting är rakt nån stans.

Att kulventilerna är olika beror på att varmvattnet är ett 16 rör och kall 15, och för dagen hade inte handlaren nått annat att erbjuda.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Ett steg närmare växthus.
Sista strykningen är på plats. Beställer glastaket imorgon och de tre fönstren fram ska på plats i helgen. Sen ska det dit nån ledlist.
Än har det inte kostat en krona

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
Har fått upp all panel på huset, fipplat med foder och slipat altandörren. De fyra fönstren är slipade och vidgjorda, dörren fick vi byta lite delar på eftersom förfallet hade tagit så hårt på den. Men fint blir det! Nu är allting träfärgat och dörren går att stänga utan att slänga igen den och imorgon ska det oljas och laseras. Lyckades pricka in lasyrfärgen så att det blev identiskt med de få resterna av originalfärgen som finns kvar på fönster och dörr!

Imorgon kommer elektriker och glor på sladdarna i takfoten (vi upptäckte att det var förberett för spottar under takfoten på altanen! Äntligen en BRA överraskning! (y)) så får vi se när det kan bli gjort.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Uppgift : limma fibergips mot murstock med gipsbruk
Inställning : positiv
Total yta att bearbeta: ca 3,5m2
Tidsuppskattning: Max 1h
Erfarenhet: jaa.. Vi murade väl lite i gymnasiet om jag inte minns fel..

Blandning av bruk: perfekt konsistens, mycket lovande
Redskap: alls nödvändiga , rena, hela och hög kvalitet

Uppstart: har sett folk bara "kasta" på bruket. Så inte svårt ut. Uff.. Så fel jag kunde ha.
Antal liter bruk murstock/golv: 50/50
Antal förbrukade handskar:2st
Antal skvätt i ögonen(!) 2st
Antal gg mobilen ringer i fickan under arbetets gång:3st
Antal gg jag ångrar inte ha lagt ut något skydd på golvspånet:100
Orkar inte skriva mer...


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Bråkade med ett lås på källardörren som gått i baklås igår. Har lirkat, smörjt, värmt upp och testat i princip allt, men låset vägrar samarbeta. Eftersom både dörr och lås är uråldriga så är det inte värt att ta dit låssmed heller. Ikväll blir det nog att sätta vinkelslipen i låsblecket och sen köpa nytt lås...
 
D09
b8q skrev:
Bråkade med ett lås på källardörren som gått i baklås igår. Har lirkat, smörjt, värmt upp och testat i princip allt, men låset vägrar samarbeta. Eftersom både dörr och lås är uråldriga så är det inte värt att ta dit låssmed heller. Ikväll blir det nog att sätta vinkelslipen i låsblecket och sen köpa nytt lås...
Det är inte axeln eller hållaren som slitit ut sig?
Alt hoppat ur sitt läge?

( amatörspekulationer )
 
D09 skrev:
Det är inte axeln eller hållaren som slitit ut sig?
Alt hoppat ur sitt läge?

( amatörspekulationer )
Mycket möjligt, men går inte att komma åt på något sätt genom nyckelhålet vad jag kan se...
Vi pratar om ett äldre sjutillhållarlås med enbart ett nyckelhål från utsidan här, inget trycke/vred eller någonting alltså (det sitter separat längre ner på dörren).
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
b8q skrev:
Mycket möjligt, men går inte att komma åt på något sätt genom nyckelhålet vad jag kan se...
Går det inte att skruva loss från insidan?

Ha ha annars blir det ju svårt :wow:

Jag som inte vaknat än ;)
 
D09 skrev:
Går det inte att skruva loss från insidan?

Ha ha annars blir det ju svårt :wow:

Jag som inte vaknat än ;)
Nej, finns inget från insidan, bara från utsidan och från karmsidan (som ju förstås är dolt av dörrkarmen när dörren är i stängt läge). Och från utsidan finns inga skruvar som går att skruva ut heller, bara ett par helt blanka skallar - alltså inte ens moderna envägs-skruvskallar..
 
20150712_203726.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




20150712_203817.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny panel och snickarglädje runt fönstren börjar bli klart!
 
  • Gilla
-RB- och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.