peternicklas
Elkludde skrev:
kan du förtydliga om man får ett nytt fel inom 3 år så har men rätt att reklamera även dom

(denna länk är fel)
Trilla hjulet av och de åtgärdar detta. efter 1 år händer det igen, felet fixas. Dagen efter går klippmotorn sönder. Det ger inte rätt till reklamation.
 
peternicklas skrev:
Trilla hjulet av och de åtgärdar detta. efter 1 år händer det igen, felet fixas. Dagen efter går klippmotorn sönder. Det ger inte rätt till reklamation.
Förklara och visa var du hittat denna information,menar du att man bara får göra en rek på samma produkt ??

Jag har sett o hört liknande förut men vad jag förstår kommer det från näringsidkare eller dom som har ekonomisk vinning av att komma undan reklamationer
 
R
Jag ringde Hässleholm senast jag skickade in den och sa att jag vill ha den utbytt alternativt återköpt

Då skulle jag vända mig till ÅF

Men så sa han att dom har 3 chanser på sig att laga samma fel enligt konsumentköplagen

Ni skriver 2?
 
Ryssi skrev:
Jag ringde Hässleholm senast jag skickade in den och sa att jag vill ha den utbytt alternativt återköpt

Då skulle jag vända mig till ÅF

Men så sa han att dom har 3 chanser på sig att laga samma fel enligt konsumentköplagen

Ni skriver 2?
Man behöver inte gå med på mer än 2 se föregående som jag läkat till
 
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Trilla hjulet av och de åtgärdar detta. efter 1 år händer det igen, felet fixas. Dagen efter går klippmotorn sönder. Det ger inte rätt till reklamation.
Jodå! Det är klart att det ger rätt till reklamation så länge det är inom garantitiden. Däremot ger det inte rätt till ett utbyte eller återköp eftersom det inte är samma fel som vid tidigare reklamationer.
 
Nicke Nyfiken
Ryssi skrev:
Nu verkar de som senaste uppdateringen till 794e är 0.72

Har dom insett att 0.92f samt 0.94 va kass?
Har v0.92f och v0.94 tidigare varit nedladdningsbara till WG794E från Worx webbplats, men är nu borttagna?

Jag har inte kollat deras sida sedan jag laddade ner v0.72 för några veckor sedan.

Också skrivs det om v0.94f här i tråden. Är det ytterligare en version?
 
R
0.94 har funnits på hemsidan

0.92F va de någon som länka i en annan tråd här
 
Ryssi skrev:
0.94 har funnits på hemsidan

0.92F va de någon som länka i en annan tråd här
Jag har laddat ned vo94F från hemsidan.
 
Är:
Hittar klipparen stående och i displayen står bara hejdå.... Inga knappar hjälper utan man är tvungen att dra ut batteriet för att få igång den igen... Då startar den igång, man behöver alltså inte trycka på on...

Sen hittar jag den stående, batteriet helt slut, då går det inte att sätta den i laddaren och hålla inne on knappen för att den skall ladda manuellt. Som tur är har jag ett extra batteri jag får byta till för att starta om den med.

Någon som känner igen?

Varje dag nånting.
 
gees skrev:
Är:
Hittar klipparen stående och i displayen står bara hejdå.... Inga knappar hjälper utan man är tvungen att dra ut batteriet för att få igång den igen... Då startar den igång, man behöver alltså inte trycka på on...

Sen hittar jag den stående, batteriet helt slut, då går det inte att sätta den i laddaren och hålla inne on knappen för att den skall ladda manuellt. Som tur är har jag ett extra batteri jag får byta till för att starta om den med.

Någon som känner igen?

Varje dag nånting.
Du glömde att ange vilken maskin och mjukvara som Du har.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
R
Fick klipparen utbytt mot ny tack vare säljare på Jemfix.

Supporten ville bara ha in maskinen för koll igen, men säljaren valde byta ut den.
 
Nyfiken-41 skrev:
Du glömde att ange vilken maskin och mjukvara som Du har.
794e
och .74 om jag inte minns fel...nedladdad från hemsidan...
 
Ryssi skrev:
Fick klipparen utbytt mot ny tack vare säljare på Jemfix.

Supporten ville bara ha in maskinen för koll igen, men säljaren valde byta ut den.
ja det är ju till säljaren man reklamerar,man hamnar ändå där till sist.om inte supporten vill ta den direkt efter 2 reperationdförsök (y)
 
Nicke Nyfiken skrev:
Har v0.92f och v0.94 tidigare varit nedladdningsbara till WG794E från Worx webbplats, men är nu borttagna?

Jag har inte kollat deras sida sedan jag laddade ner v0.72 för några veckor sedan.

Också skrivs det om v0.94f här i tråden. Är det ytterligare en version?

Man har haft problem med 0.92 och 0.94 tydligen. 0.94 var uppe för nedladdning från hemsidan men drogs tillbaka.

Min maskin hade stora problem med att den tyckte sig vara utanför arb-området. Hittade 0.61 på nätet och den funkar mycket mycket bättre med den mjukvaran. Hade svårt att tro att det var mjukvarurelaterat eftersom jag provat ett par av de senare versionerna utan lycka. Nu går den mycket bättre, nu klipper den gräs istället för att alltid stå still. Men det är inte 100%. Dock acceptabelt då den som sagt gör jobbet igen. :)
 
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
Jodå! Det är klart att det ger rätt till reklamation så länge det är inom garantitiden. Däremot ger det inte rätt till ett utbyte eller återköp eftersom det inte är samma fel som vid tidigare reklamationer.
Stämmer, skrev fel i hastigheten.
 
  • Gilla
Nicke Nyfiken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.