Köp och sätt i en stödhylsa, och dra ordentligt, det är ju dragningen som gör att konan kniper fast på röret.
Att den hoppat isär beror troligtvis att det inte finns nån stödhylsa i.
Finns det stödhylsa är det bara att dra hårdare.
Att den hoppat isär beror troligtvis att det inte finns nån stödhylsa i.
Finns det stödhylsa är det bara att dra hårdare.
Aha Tack ska kolla på jula. Tror inte det sitter nån stödhylsa i det är den högra kopplingen på bilden som läcker mot röret
22mm fanns det på jula jag tror röret är 15mm. http://www.jula.se/catalog/bygg-och...gar-nipplar-och-bussningar/stodhylsor-452258/ har Biltema stödhylsa?
När det gäller konsumentförpackningar brukar hylsor följa med kopplingen, och vissa har inte lösa hylsor, men dom större varuhusen säljer löst.
Med lite tur om kopplingen är dåligt dragen går det att knacka i en hylsa, annars får du nog som Stefan skriver kapa en bit.
Med lite tur om kopplingen är dåligt dragen går det att knacka i en hylsa, annars får du nog som Stefan skriver kapa en bit.
R1/2 16 mm står det på kopplingen. Ska jag ha Biltema stödhylsa 15x 1.0mm då? Såg ut som röret var 12mm när jag mätte utvändigt med skjutmått. Men kan ha fel
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Ok får inte tag på 16mm stödhylsa bara 15mm