peternicklas skrev:
[länk]
Vad är nyheterna i denna? Körde tills nu med 0.92F vilket verkar vara en inofficiell uppdatering. Nu åkte 0.94F in med dunder o brak. Märkte att pinkoden ej nollställdes nu.
 
  • Gilla
cornuta
  • Laddar…
På tal om pinkod, min maskin var nyss på service där man bytte ett kretskort och såg över den i största allmänhet. Även uppdatering av programvaran. Dom skrev att man kanske skulle behöva lägga in ny kod igen. Men det behövdes inte. Den hoppade igång så fint med minnet intakt. Men, efter en vecka så glömde hon allt. Inga konstigheter så, bara att programmera in igen. Men liiiite konstigt att hon tappade minnet efter en vecka?
 
Någon som vet vad för fel det är när klipparen söker efter laddstation när den skall in och laddas? Detta fel kom igår. Den åker in, startar laddning, sen ut direkt från laddaren då den söker "laddstation". Detta upprepas ett par gånger, sen meddelande "ladd bas block" har fungerat felfritt tidigare tills igår. Provade även den nya mjukvaran , men samma problem.
 
Klipparen får inte kontakt med laddstationen, prova att rengöra laddblecken på klipparen och laddstationen..
 
]Tack för svaret, tog med 5-56 och putsade på blecken och laddarens stift, men samma problem fortfarande..

Tilläggas är att jag har 2 st laddstationer, samma problem på båda, den andra är bara ett par månader gammal, så det måste var något med klipparen, men vad ??

EDIT

Kan "info displayen" (genom att trycka 2) ge någon info? hur ser det ut på en som fungerar när den går in laddaren.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
peternicklas
Prova att starta om den.
 
Det är gjort ett par ggr, skall prova att ta bort batteriet , kanske det "nollställer" något ?
 
peternicklas
peter_sm skrev:
Det är gjort ett par ggr, skall prova att ta bort batteriet , kanske det "nollställer" något ?
Värt ett försök, hade samma problem förra året men det försvann. Tror att efter att batteriet togs ut så försvann det, inte säker.
 
Det blev liter bättre ett tag med laddningen, men sen började laddningen pendla mellan 32 och 40% sen blev det som tidigare, söker laddstation :(
24 volt var det på batteriet, men kanske inte så bra ström i det?
 
fester skrev:
v0.94 finns för nedladdning till 794E. Jag körde in den igår.
Tack!
Men enligt hemsidan skall man få sådan info i nyhetsbrev med e-post. Någon som fått det?
 
peternicklas
Nyfiken-41 skrev:
Tack!
Men enligt hemsidan skall man få sådan info i nyhetsbrev med e-post. Någon som fått det?
Har bett dem fixa till det.
 
Nicke Nyfiken skrev:
Nja, nu är det ju så att supporten har föreslagit att folk ska flytta isär slingorna till öar om de har problem med att klipparen "tappar" slingan på väg hem till laddstationen.

Och Henke2 som fått rådet att flytta isär slingorna har ju inte problem med att klipparen fastnar på öarna, eller har jag missförstått?
Har aldrig tappat slingan för mig.

Gjorde i ordning slingan men givetvis(!) ingen skillnad. Mätte på slingan 0.29volt och på laddpinnarna 12.99volt, bäggeunder klippning. Skall söka i tråden om vilka värden det ska va.
 
Smackade in 0.94F också... NU äntligen minndes den pinkoden och klipptiderna, det har den ivart fall inte gjort för mig innan. Pipet vid klippstart är tillbaka. Rackaren ville ladda direkt så har inte testat mera.
 
Uppgraderade från 0.92 till 0.94. Märkte ingen direkt skillnad på klipparens agerande. Plötsligt blev det tyst i trädgården så jag tittade mot laddstationen som stod där utan klippare. Hittade klipparen mitt på gräsmattan med tomt batteri. När jag lyft tillbaka klipparen till laddstationen stod den och blinkade på 0% en lång stund innan det började ladda.

Är Worx återigen lyckats ta fram en mjukvara som inte är ordentligt testad? Ska köra klipparen i dag igen så får vi se hur den uppför sig.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två gånger idag har min bara stannat mot gungställningen och fått för sig att den har varit fångad? Ena gången såg jag det, och den bara gick mot ställningen och gav upp....nån som haft samma problem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.