Är det någon som har något pris på Lommen från LB-hus. Nyckelfärdigt.
Någon som byggt LB-hus i Malmö regionen? Nöjda??

Intressant, jag har fått ett pris på 1614100 för samma hus (i Sundsvall)...

Jamför ni samma äpplen här.

Hur är det med tillvalen tex?
Pris på hussatsen: x kr
Tillval: y kr
Entreprenadkostnad: z kr

det gör det lättare att jämföra.

nybyggaren skrev:
Tur att man inte bor i Stockholm. Bevisligen mycket dyrare. :-/
Visst är det dyrare i Stockholm. Men att det skulle skilja nästan 400 kkr för exakt samma hus (och samma entreprenadform) har jag lite svårt att tro.

200 000 mellan Uppsalakontor och Stockholmskontor var skillnaden på exakt samma hus när vi frågade båda kontoren. Jag tryckte DET var mycket!

astia skrev:
200 000 mellan Uppsalakontor och Stockholmskontor var skillnaden på exakt samma hus när vi frågade båda kontoren. Jag tryckte DET var mycket!
Var det samma entreprenadform också? Om huset är i tvåmiljonersklassen kan det skilja typ 200 kkr om det är totalentreprenad eller ej.

Precis samma!
Vi fick prisuppgift från Sthlms kontoret men sen hörde de inte av sig mer hur vi än försökte få kontakt med dem.Uppsala kontoret hjälpte då oss istället för 200 000 mindre för exakt samma hus och samma entreprenadform - LB hus bygger med totalentreprenad. Sen slutade det ändå med att Sthlms kontoret tog över men till Uppsalaavtalat pris! Det var vi inte ledsna för precis.

Jag har fått uppgifer från tex Myresjöhus att det är ca 2-3 hundratusen dyrare i Stockholm är på den billigaste orten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.