1 112 läst · 8 svar
1k läst
8 svar
Bygger ni när ni sover?
Ibland vaknar jag och efter att ha byggt hela natten i sömnen. Inatt har jag gjutit en stor betongplatta ensam utan rätt verktyg. Jag minns att betongen låg i ett stort rum men att det var vågigt och ojämnt. Det fanns inga verktyg och ingen att fråga om hjälp, så jag fick knyta Icapåsar runt fötterna och vada ut med en kvast för att försöka jämna till betongen. Paniken och frustrationen var på topp eftersom betongen var på väg att sätta sig.
Någon annan som upplevt liknande drömmar?
Någon annan som upplevt liknande drömmar?
Har precis samma "åkomma" dyker upp framför allt i sängen och även när jag duschar - nya och befintliga projekt där jag funderar på förbättringar och ordningsföljd. Ibland blir det långa duschar och insomningstider.maah skrev:
Vad det göller drömmar händer det då och då att jag helt plötsligt i drömmen har köpt ett gammalt hus som jag börjat renovera på en massa ställen där inget är färdigt och jag hittar inte verktygen jag behöver osv.
minns inte vad jag drömmer men jag kan vara riktigt uppe i varv efter man har kommit igång med ett moment när man ska gå och lägga sig, sedan att man inte kan somna för att man ligger och planerar ordningsföljden för det man ska fortsätta med dagen därpå. Somnar vid 3-tiden efter 2,5 timmars vridande i sängen....
Sedan kommer frustrationen dagen därpå då momentet som man har funderat på inte tar 30 minuter utan 4 timmar istället...
Sedan kommer frustrationen dagen därpå då momentet som man har funderat på inte tar 30 minuter utan 4 timmar istället...
Liknande trådar
-
Arbetsordning, när bygger man innerväggar?
Byggmaterial & Byggteknik -
Meningsfullt att ha en enskild firma när vi bygger hus?
Lösvirke & Timmerhus -
Vad räknas som marknivå på tomten när man bygger stödmur? För bygglov eller ej.
Trädgård allmänt -
Hur räkna på kvadratmeterpris när man bygger ut i flera våningar?
Utbyggnad och tillbyggnad -
När man bygger höghus, varför börjar man inte med översta våningen?
Övrigt husrelaterat