Hej!

Har köpt klickgolv från Rusta som jag började lägga längst in i rummet. När jag väl kom till dörren så fick jag resultatet att det blev en springa då dörrlisten inte täcker över. Möjligtvis för att jag la detta golvet över mitt gamla golv som var av plastmatta. Går det att lösa detta på något smidigt sätt? En väldigt smal list som jag sätter över den gamla så att inte dörren nuddar den eller kanske något som man kan fylla upp glipan med? Alla tips är välkomna. Tänker förmodligen börja åt andra hållet nästa gång, alltså från dörren så jag slipper se kanten som jag sågat när detta fenomen dyker upp. Dock så måste man ju ända använda 5mm från väggen när man sätter detta då golvet kan expandera, då blir det ju en glipa iallafall om man inte använder en golvlist. Problemet är väl att jag lägger golvet över mitt gamla, då blir det inte så mycket utrymme kvar om man öppnar dörren men man slipper ju massa jobb genom att ta bort och slipa ner det gamla golvet.

En bild skulle underlätta.

Golvlister kommer du nog inte undan om golvet skall kunna röra sig med fuktkvoten.

Man börjar som du nämnde helst mot väggen med dörren. Är lite otydligt med vad du menar med dörrlist men är det dörrfoder så kapas dom så golvet kommer under. Tröskeln brukar vara bäst att lossa och såga/fräsa en fals som golvet kan gå in i. Skall du byta golv i båda rummen så ta bort tröskeln och lägg den ovanpå, sen kapar du dörren om det behövs.

Golvlister har jag runt hela rummet och det ser kanon ut. Däremot tänker jag på den listen som man trampar på när man går in genom dörren, det är den som kanske skulle behöva vara längre? Alltså tröskeln.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.