Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F
Jag och min familj har varit utsatt för en äldre arg mans trakasserier i flera år. Det handlar om olaga intrång, förstörda växter, arga mannen står och skriker o skäller vid tomtgränsen, arga mannen gräver ett dike runt hela min tomt. Polisanmälningar är gjorda, det har varit uppe i tingsrätten som friade den folkilskna gubben. Tidigare ägare har varit utsatta för samma sak. Det går inte att prata med arga mannen eftersom han vill prata och skrika utan att lyssna på oss. Han vänder ryggen till eller låtsats inte höra. Eller så blir han så upphetsad och röd i ansiktet hans röst går upp i falsett och hela munnen är full med vitt skum, inte roligt att titta på. det senaste tilltaget är att han grävt ett dike framför min parkeringsplats (på samfällighetens mark) ett dike 4 dm brett och 4dm djupt. Har täckt över det eftersom bilen skadas av det, det är väl det som är meningen. Det täcks över på söndagen, när jag kommer ut på fredagen därefter så är det ett nytt dike där. Vet någon hur eller vad jag ska göra. I över tio år har vi haft det så här.

Polisanmäl varje gång så att polisen får litet statistik. Han kanske motanmäler men till slut förstår polisen vem som är vem.
Dokumentera allt. Fotografera och filma.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Jag själv hade tagit ett ordentligt snack med honom och förklarat en hel del för honom. Jag hade även sett till att ingen annan hör vad vi säger.....

• Gilla
jimih och 3 till
  • Laddar…
Vad var uppe för bedömning i tingsrätten och vad var skälen till att grannen friades?

Vad är grannens "anledning(ar)" till att vara så arg? Jag undrar bara av ren nyfikenhet, säger inte att du ska ge efter eller att det är ert fel när han beter sig så illa... Tyvärr har jag inte bättre råd än tio_Pepe; anmäl och anmäl igen. Polisväsendet kan inte alltid göra så mycket i varje enskilt fall, men den dagen det är dags att bevisa vem som man ska lita på så är det guld värt att kunna visa svart på vitt att det inte är något nytt ni har hittat på.

Är arga grannen vid god hälsa? Möjligen kan blodstörtning orsakad av stor ilska lösa problemet. Hjälpa blodstörtningen på traven?:rolleyes:

• Gilla
jimih och 1 till
  • Laddar…
F
Grannens ilska kan jag inte svara på men vet att han gjort allt för att få bort oss och tidigare ägare och gör allt för att andra ska vantrivas.

F
Tänker inte dra ärendet i detalj för dig men ombudet klantade till sig i vittnesfrågan och en del annat, sen får man man ingen ny chans ekonomiskt när rättsskyddet är förbrukat och det går inte att byta ombud mitt i alltihop. Det är dyrt att stämma någon och bevisbördan ligger på den som stämmer till 100%, har man inte 100% så ogillas målet så tyckte domaren.

Sätt upp övervakningskameror som filmar hela tomten. Då kanske gubben avhåller sig från att göra dumheter. I övrigt, filma, fota, dokumentera, polisanmäl. Till slut kanske det blir ett brottsmål av det.

• Gilla
lazy rick och 2 till
  • Laddar…
F
Tack för tipsen kamera är uppsatt för länge sen.

Bra.
Egentligen så är bevismaterialet kanske bättre att hålla på än att ge till polisen med en gång. Om du har en stor mängd material som visar att grannen beter sig kriminellt så kanske det kan användas för att pressa honom till att bete sig som folk genom att hota med polisanmälan.

F
Det här är en person som har en antisocial personlighetsstörning , det går inte att prata med en sådan person. Dom vill att man ska reagera och starta en konflikt. Dom triggas av att förstöra för grannen, se folk ledsna. Dom vet inte vad som är rätt, utnyttjar andra för sina egna syften. Tycker polisen har gjort ett bra jobb här, vet inte mer vad dom skulle kunna göra, enligt dom så är det här inget brott dom prioriterar.

Har ni hört er för om möjligheter att få kontaktförbud?

Kanske tandlöst.. men det är en tydlig markering åtminstone om ni lyckas få det.

TS berättelse faller utom ramen för vad som är troligt. Stänger därför tråden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.