Säkert någon växt som plockats bort (som såklart inte borde fått bo nära fasaden från först början). Tegel brukar vara rätt bra på att rengöra sig självt med hjälp av väder och vind. Fogarna ser väl lite sådär ut i största allmänhet men det är svårt att se på bilden.
På ett gammalt hus så kommer lite smuts på fasaden givetvis inte direkt vara din största huvudvärk...
På ett gammalt hus så kommer lite smuts på fasaden givetvis inte direkt vara din största huvudvärk...
vad ska saltsyran vara bra för? för att förstöra /lösa upp fogarna?Atom skrev:
Måla? Man målar plankor. Tegel ska man helst tvätta och reparera fogar om dom är skadade. Så tycker jag
gaia
Nja, så illa är det inte med att måla en tegelfasad. Förr var det vanligt att man slammade och sedan målade när man inte hade speciellt fasadtegel som var avsett att vara obehandlat. Även direkt målning förkom också. Så det är vanligt förekommande och går att tillämpa även på nyare tegelfasader.
Även jag gissar på att det funnits en växt som skuggat och gjort att det blivit påväxt av något slag, så lite tvätt bör hjälpa.
Även jag gissar på att det funnits en växt som skuggat och gjort att det blivit påväxt av något slag, så lite tvätt bör hjälpa.