Vi har några katter. Skulle inte ha emot någonting mot att folk skulle spruta vatten på dessa. Man får lov att skydda egen tomt. Luftgevär eller andra tillhyggen skulle inte gillas.
 
  • Gilla
erik5678 och 1 till
  • Laddar…
Fråga, vad spelar det för roll om katten ligger där? Den lär dra när hon vill nyttja den. Hade förstått om det var på en motorhuv eller så, men en katt på altanen vad spelar det för roll? Bara nyfiken
 
AndersMalmgren skrev:
Fråga, vad spelar det för roll om katten ligger där? Den lär dra när hon vill nyttja den. Hade förstått om det var på en motorhuv eller så, men en katt på altanen vad spelar det för roll? Bara nyfiken
Vissa katter markerar revir vissa pissar ner vissa hårar väldigt mycket
 
AndersMalmgren skrev:
Fråga, vad spelar det för roll om katten ligger där? Den lär dra när hon vill nyttja den. Hade förstått om det var på en motorhuv eller så, men en katt på altanen vad spelar det för roll? Bara nyfiken
Det kan spela ganska stor roll.
Det är inte jätte trevligt med massa katthår på trädgårdmöblerna, allergier,kattpiss/skit etc.
Men den viktigaste anledningen är kanske att man inte vill ha någon annans katt springandes på ens tomt/altan?
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Ja tänk om kattägare kunde ha uppsikt om sina djur , men nej katter ska få vara överallt .
 
  • Gilla
bjoar564 och 7 till
  • Laddar…
Polos skrev:
Ja tänk om kattägare kunde ha uppsikt om sina djur , men nej katter ska få vara överallt .
Har man barn i åldern 3+ är det bara att köpa vattenpistoler. Barnen får kul och samtidigt som katter lär sig att undvika eran fastighet.
 
ikeo skrev:
kattfälla och lämna in på närmaste katthem är väl det humanaste sättet att bli av med katterna
"Overkill" tycker jag!
 
Katter kan vara en riktig pest. Vi hade en besök av en katt som alltid pissade på ytterdörren.
En gång, ok. Två-tre gånger, jobbigt och irriterande. Alltid, varje dag: HATA!
Jag började med blomsprutor och väsande ljud, helt utan effekt. Katten lommade iväg bakom knuten på längan och pissade vidare nästa dag. Fortsatte med vattenslang, överraskande öppna dörren när den var där, stampa i marken och skrika. Ingen effekt. Verkade mest road av föreställningen kändes det som. (Grannarna var det säkert.)
Fulla vattenhinkar som hälldes över katten (träffade nog aldrig ordentligt) och prylar kastades mot den samtidigt som jag jagade den skrikandes över gårdsplanen. Trodde den skulle tycka det var jobbigt eller läskigt att fortsätta vara där och pissa, men nejdå. Den fortsatte pissandet och jag fortsatte tvätta dörren. (Vi fick måla om dörren.)
Till slut lärde den sig i alla fall att den inte skulle pissa mer på dörren.
Det var väldigt nära att jag hämtade hagelbrakaren och hjälpte den till katthimlen, men såvitt jag vet lever den ännu.
Med detta ville jag inte på något vis berätta att jag hatar katter, absolut inte. (Bara den) Vi har två som bor inne och håller efter möss.
Det jag ville säga var att en del katter är VÄLDIGT envisa och bryr sig inte ett dugg om lite skvättar från blomsprutor eller ett rejält fy. Det krävs helt enkelt lite mer än så.
Och jag förstår TS problem. En katt som ligger på dynor hårar och skitar ned ordentligt, speciellt om den ligger där ofta.
Lycka till och hoppas att den hör till de lättskrämda katt%§&?%". ;)
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Katter i all ära, men inte i min trädgård. Jag tål inte katter längre, eller ägarna kanske snarare. Där vi bodde förut bajsade grannkatten på gräsmattan på baksidan, en annan grannkatt på framsidan. Kunde inte ha öppna fönster eller dörrar då de gick in i huset. Nej, ha gärna katt men inte utomhus i bostadsområden... Måste nästan säga att jag numera avskyr katter. Hoppas innerligt att vi inte får samma besvär igen...
 
Känner att jag ska bygga en Borg i mad Max stuk men ist för eld kastare får det bli vattenkanoner. Hundägare låter sina hundar gå in på vår tomt och göra sina behov. Katter stryker runt och har resten av gården som toa. Hittar bajs på gården mer eller mindre par ggr per vecka. Jäkligt less just nu.
 
Föreslå för ägarna att de ska kastrera katten. Då försvinner revirmarkerandet.
 
  • Gilla
Shaexan och 4 till
  • Laddar…
Quantumlight skrev:
Hundägare låter sina hundar gå in på vår tomt och göra sina behov. (snip) Hittar bajs på gården mer eller mindre par ggr per vecka. Jäkligt less just nu.
Hundägare som låter hundarna skita på ens tomt löste jag så här:

Jag var ute och körde med trimmer längs häcken. Då kommer en hundägare med en stor hund och låter den lägga en stor hög på min gräsmatta, alldeles vid häcken. Sedan strosar han vidare utan att plocka upp. Hunden stannar och nosar på någonting, och jag trimmar mig vidare. När jag står vid högen som hunden lämna varvar jag upp trimmern, siktar, och slaskar in i högen så att jag sprutmålar ägaren. Han får en brun rand tvärs över ryggen, vänder sig förvånat om och får en över bröstet också. Jag ser hur han blir alldeles illröd i ansiktet och laddar för att vråla, sedan inser han att han inte har något att komma med, vänder sig om och klampar iväg. Jag såg aldrig honom eller hans hund igen.

Det enda jag ångrar är att jag inte kunde filma det och lägga ut på Youtube...
 
  • Gilla
  • Haha
jocke31 och 27 till
  • Laddar…
Tycker det låter för bra för att vara sant, men kul historia :D
 
Troberg skrev:
Föreslå för ägarna att de ska kastrera katten. Då försvinner revirmarkerandet.
Det är sant. Alla våra är kastrerade.
En okastretad katts urin luktar fruktansvärt! Är nästan omöjligt att neutralisera.
 
Även en kastrerad katts kiss luktar. Jag har ansvaret för kattlådan sedan tjejen blev gravid, slarvar någon gång och då har han pissat på någon klädhög eller så, krävs ättika och dubbla tvättar för att få bort
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.