Hon är inte bara delägare, hon skjuter även till pengar för tillbygget...

krusmynta skrev:
hej, förlåt en dum fråga.. Men HUR kan andra än ägare av hus bestämma hur man ska ha det INNE??

Jag har ju rätten att måla alla rum svarta på väggar, golv och tak om jag vill!?
Om du syftar på "regeringen" så är det inte Sveriges regering som åsyftas. "Regeringen" är i detta fall TS skämtsamma benämning på sin hustru.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
(y)

Ja det är fler som har det tufft ser jag :wow:

Här hemma brukar detta lösas med krav på assistans vid ändringar i byggplanen eller oannonserade tillskott.
8/10 gånger så var det inte så viktigt och hon tar sig en kopp kaffe istället.

Inga kvinnliga kommentarer till denna nästan sexistiska tråd?

• Gilla
Simsu
  • Laddar…
Inga från mig i alla fall. Det är precis så här det är och det är inte utan att jag känner igen mig i TS fru. Förhoppningsvis är TS lite dum på sitt sätt ibland också. Vad säger man, vi tänker olika och det går inte att leva med varandra och inte att leva utan varandra. :)

• Gilla
Simsu och 7 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson skrev:
Inga från mig i alla fall.
Åjo, nu smög du in en kommentar i alla fall på ett subtilt kvinnligt sätt ;)

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Sätt ner foten ;)

Vi män får iaf alltid sista ordet i alla diskussioner.
"ja älskling" :D

Jante

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Köp en damtidning och en ask praliner till "regeringen" bara.

Så blir det nog bra. På 14 dagar blir man ändå hemmablind :)

Gå ut och plantera lite blommor så går anfallet över för tanten.
För att anknyta till det "sexistiska"
Gå ut i garaget och lugna ner dig........ ja tack ;-)
Ähh, blev fel ändå.........

Men, pärlspont.....bläääääääääää

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Det går kanske att slipa råsponten så att ytan blir mildare och sedan måla 3 gånger med täckfärg.
Om du slipar och frun målar måste resultatet bli bra eftersom hon knappast kommer måla innan ytan är tillräckligt slät och du slipper både måla och höra att målningen inte blev som det var tänkt. ;)
Lycka till :)

Hmmm, detta kanske låter konstigt men hon är av den "sexistiska typen", som anser att det är mannen som ska sköta byggandet... Hon bor och tycker...
Så tack för era förslag om delaktighet på olika sätt, i mitt fall får jag rikta in mig på att visa i verkligheten ngt bra exempel+ göra jobbet sedan efter "Go ahead"... Men inget hindrar ju att man testar först oslipat och sedan målar det med lämplig färg, och om det inte duger, så slipar man till en rimlig nivå, och provmålar det.
Hittar man ingen lösning ändå blir det väl 6mm gips på hela skiten...
Det är kanske enda vägen.
Lite äktenskapsrådgivning blev detta nästan..:rolleyes:

• Gilla
Simsu och 1 till
  • Laddar…
karlmb skrev:
Hmmm, detta kanske låter konstigt men hon är av den "sexistiska typen", som anser att det är mannen som ska sköta byggandet...
Medans hon kanske tar hand om matlagning, städning, barnen, byte av gardiner mm. Medans TS bara bygger och bor. Det är nog varken fel eller ovanligt med en klassisk arbetsfördelning hemma bara det upplevs rättvist av båda.

Sen är det inget konstigt att ändra sig efter att det blev klart. Det är ju först då man ser hur det faktiskt blev. Jag och hustrun konstaterade samfällt att ett nymålat rum nog skulle ha varit grått istället för vitt, så det får vi åtgärda om några år (ingen prioriterad åtgärd). Lyckligtvis blir det bara att måla då, inget träligt underarbete.

Thomas_Blekinge skrev:
Inga kvinnliga kommentarer till denna nästan sexistiska tråd?
Männen får gärna också kommentera detta.
Det beror kanske på vilken generation man tillhör, men nu för tiden anses det nedvärderande att kalla sin make/maka/sambo för regeringen.
Sedan är det trist att det pratas nedsättande om kvinnor, detta är inte flashback-forumet där allt skitsnack om kvinnor och invandrare behandlas.

S
pillan71 skrev:
Männen får gärna också kommentera detta.
Det beror kanske på vilken generation man tillhör, men nu för tiden anses det nedvärderande att kalla sin make/maka/sambo för regeringen.
Sedan är det trist att det pratas nedsättande om kvinnor, detta är inte flashback-forumet där allt skitsnack om kvinnor och invandrare behandlas.
Det är ingen som skrivit något annat än skämtsamma saker om typiska könsroller. Könsroller som ALLA vet om, men som dagens yngre generation gärna förnekar, fram tills dom skaffar eget hus, då inser de att det fanns nog ändå en anledning till dessa typiska könsroller.

Jag skulle bli måttligt road om min sambo skulle ta illa upp för att jag kalla henne för regeringen, det är en skämtsam benämning som ytterligare driver med de typiska könsrollerna.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.