Har precis som många andra här problem med att min WG791E går in i laddningsstationen, laddar som den ska, men sedan stänger den av sig. För att kolla när det händer tog jag tid igår och det var ungefär 20 minuter efter att den hade blivit fulladdad som den stängde av sig. Frågan är då om det är något som blivit fel med programmeringen av klippschemat så att den inte förstår att det finns ett klippschema inlagt och att den därför betraktar sig som "inaktiv" och stänger av sig?

Frågan är då; Vad ska displayen visa när den blivit fulladdad och det finns ett klippschema aktiverat? Ska det stå "Inväntar klippschema" eller ska den se ut som nedan:
Capture.PNG
 
Sedan 0.92 på min W790E så funkar allt utom regnsensor helt superb!

Slutar stänga av sig, klipper precis så som mitt manuella schema säger, osv!

Börjar bli nöjd. Nu skall skiten hålla bara. Men det skall det nog göra!

Frågan är om man skall ta upp detta med regnsensor på support-nivå eller bara strunta i att den klipper när det regnar som attan!?

Någon här som har byggt ett hus till sin Worx maskin, som har mått/ritning på sitt jobb? Skulle underlätta då jag inte är jätteduktig på sådant... Men jag skall göra mig ett försök på att bygga ett hus till min lille vän.
 
PetterA skrev:
Har precis som många andra här problem med att min WG791E går in i laddningsstationen, laddar som den ska, men sedan stänger den av sig. För att kolla när det händer tog jag tid igår och det var ungefär 20 minuter efter att den hade blivit fulladdad som den stängde av sig. Frågan är då om det är något som blivit fel med programmeringen av klippschemat så att den inte förstår att det finns ett klippschema inlagt och att den därför betraktar sig som "inaktiv" och stänger av sig?

Frågan är då; Vad ska displayen visa när den blivit fulladdad och det finns ett klippschema aktiverat? Ska det stå "Inväntar klippschema" eller ska den se ut som nedan:
[bild]
Det skall se ut så, det gör det på min, och den stänger inte av sig alls, längre... iaf inte sen i fredags kl 19.00
 
Predrag Kumanov skrev:
Sedan 0.92 på min W790E så funkar allt utom regnsensor helt superb!
Slutar stänga av sig, klipper precis så som mitt manuella schema säger, osv!
Börjar bli nöjd. Nu skall skiten hålla bara. Men det skall det nog göra!
Frågan är om man skall ta upp detta med regnsensor på support-nivå eller bara strunta i att den klipper när det regnar som attan!
Någon här som har byggt ett hus till sin Worx maskin, som har mått/ritning på sitt jobb? Skulle underlätta då jag inte är jätteduktig på sådant... Men jag skall göra mig ett försök på att bygga ett hus till min lille vän.
Jag tycker exakt samma... Allt funkar utom regnsensorn idag, regnar det som aldrig förr här i Närke men worxen är ute o klipper. Jag tror problemet är att man ställt in polerna fel att det ska finnas för mycket spänning mellan dem eller nåt. Testa hälla lite vatten på dem då stannar maskinen direkt o söker laddstation.
 
dj_neo01 skrev:
Jag tycker exakt samma... Allt funkar utom regnsensorn idag, regnar det som aldrig förr här i Närke men worxen är ute o klipper. Jag tror problemet är att man ställt in polerna fel att det ska finnas för mycket spänning mellan dem eller nåt. Testa hälla lite vatten på dem då stannar maskinen direkt o söker laddstation.
Aldrig testat det faktiskt, men är det någon som tagit detta problem med supporten nyligen? Är det någon mjukvaruproblem som kommer fixas med update eller är det skicka in den som gäller OM den nu skall funka?
 
Min har oxå skött sig efter V 92 de tgår att programmera och det accepterar den
Regncensoren har jag inte brytt mig så mycket om,tycker faktisk inte den har så stor betydelse
om den skulle gå hem vid varje liten skur så blir det inget klippt i detta skitväder
men får den en hel spann över sig då bör den gå hem och torka sig
 
  • Gilla
Trilenium och 1 till
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Min har oxå skött sig efter V 92 de tgår att programmera och det accepterar den
Regncensoren har jag inte brytt mig så mycket om,tycker faktisk inte den har så stor betydelse
om den skulle gå hem vid varje liten skur så blir det inget klippt i detta skitväder
men får den en hel spann över sig då bör den gå hem och torka sig
Håller med inte hela världen men idag regnar det ju oavbrutet så lite spann med vatten känsla :)

Han blir ju bara lite skitig de är ju lugnt...
 
Bryr mig inte speciellt mycket att han klipper när det är blött/regnar. Bara jag slipper gå ut just då.

Men något som stör mig enormt dock. FOLK precis som du och jag, läser noggrant vad man får när man köper en Worx, och då är regnsensor en sak som folk garanterat reagerar över och kanske är det den droppen som får bägaren att rinna över för att just köpa klipparen.

För många är detta en enorm summa pengar på något som skall få gräset klippt.
Så innerst inne vill jag nog att funktionen skall funka, då det är en av argumenten worx använder för att sälja sin produkt.
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Inte fan hade man accepterat att den nya Kia bilens vänstra blinkers inte funkar sen den va ny, bara för att den kostar 1/3 av en Volvo?

Sen om den skulle göra mer oljud än en Automover, indego. Eller knivarna måste bytas oftare. Det ser jag mer som en självklarhet. Men grundläggande funktioner som är säljarrgument, det är inte rätt mot alla kunder.
 
Redigerat:
  • Gilla
buregatan och 1 till
  • Laddar…
dj_neo01 skrev:
Håller med inte hela världen men idag regnar det ju oavbrutet så lite spann med vatten känsla :)

Han blir ju bara lite skitig de är ju lugnt...
Jag tycker nog att den håller sig renare undertill när gräset är blött det tvättar knivar,är det halvtorrt så degar det mer
noteras skall att gräs blir aldrig torrt ,då är det hö
 
Min WG790E har också skött sig exemplariskt efter uppdatering:D
Klipper enligt schema och stänger inte av sig.
Vad det gäller regnsensorn så verkar den funka som den skall den också!
 
H
Hej,

När jag uppdaterade min WG790 till 0.92 så fortsatte problemet att den stängde av sig i laddaren.
Jag läste manualen (kanske jag skulle gjort från början, men hur svårt kan de va?) och såg då en grej jag inte hade gjort efter uppdatering av programvaran och det var att återställa panelen på klipparen (punkt 5).
Efter att jag gjort detta så har den fungerat felfritt och går ut kl. 18 varje dag. Sen om det har något samband vet jag inte, men kan vara värt att testa för er som uppdaterat och fortfarande upplever samma problem.

Här är utdraget från manualen hur man ska tillväga för att uppdatera.
Skärmavbild 2015-05-19 kl. 13.17.23.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Henrik Käll skrev:
Hej,

När jag uppdaterade min WG790 till 0.92 så fortsatte problemet att den stängde av sig i laddaren.
Jag läste manualen (kanske jag skulle gjort från början, men hur svårt kan de va?) och såg då en grej jag inte hade gjort efter uppdatering av programvaran och det var att återställa panelen på klipparen (punkt 5).
Efter att jag gjort detta så har den fungerat felfritt och går ut kl. 18 varje dag. Sen om det har något samband vet jag inte, men kan vara värt att testa för er som uppdaterat och fortfarande upplever samma problem.

Här är utdraget från manualen hur man ska tillväga för att uppdatera.
[bild]
Dom 3 sista raderna från manualen har inte jag gjort eftersom jag valde instruktionen från nedladdningssidan.
Lite märkligt att det inte står med där...eller så behövs det inte längre?
För mig har det i alla fall fungerat ändå.
 
evesve skrev:
Dom 3 sista raderna från manualen har inte jag gjort eftersom jag valde instruktionen från nedladdningssidan.
Lite märkligt att det inte står med där...eller så behövs det inte längre?
För mig har det i alla fall fungerat ändå.
jag para uppgradera inget extra,funkade fint
 
Min 796E har problem med sporadiska nedstängning & laddning. Pratade med Worx support idag som berättade att det kommer en ny version firmware på måndag som enligt utsago skall fixa biffen.
 
  • Gilla
grogg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.