Hej!
Min 791E "låser" sig när den gått till laddaren. Går inte att komma in i menyerna eller skicka iväg den på klippning. Får stänga av den och starta igen så funkar den. Fler som haft eller har så?
 
Andetoj skrev:
Hej!
Min 791E "låser" sig när den gått till laddaren. Går inte att komma in i menyerna eller skicka iväg den på klippning. Får stänga av den och starta igen så funkar den. Fler som haft eller har så?
Gjorde min också - FÖRE uppdateringen.
 
Andetoj skrev:
Hej!
Min 791E "låser" sig när den gått till laddaren. Går inte att komma in i menyerna eller skicka iväg den på klippning. Får stänga av den och starta igen så funkar den. Fler som haft eller har så?
Det går inte att komma in i menyerna när den laddar
 
Men att starta klippning borde väl gå?
 
Andetoj skrev:
Men att starta klippning borde väl gå?
Nej
 
Aha okej! Men det var ju bra att det är som det ska då :D
 
nissenhj skrev:
Så ser du att även tidigare modeller drar mycket ström i standby och att det skall vara så.
Om du upplever det som ett problem är det bara att öka klipptiden lite lägg på 20%
Sådana bagateller bekymrar inte mig
Nja, att även tidigare modeller drar ström i standby är ju förvisso klarlagt, men varför menar du "att det skall vara så"?

Problemet är såvitt jag förstår att den skickar ström genom hjulmotorerna även när den står på plattan, och det verkar ganska onödigt. Det förkortar batteriets livslängd.
 
Precis min uppfattning, den höga strömförbrukningen i standby lär ju decimera batteriets livslängd (en extra laddning per dygn), så någon bagatell tycker jag inte att det är. Känns som en stabil produkt rent mekaniskt men finns en del att göra med programvaran. Ska dock tillägga att jag inte haft några som helst problem med klippningen och hur den följer slingan etc, där funkar den klockrent och det är förstås det viktigaste. Men bra kan bli bättre!
 
En granne som köpt en WG792E(?) (iaf det chassit) hade massor med problem initialt att klipparen inte kom tillbaka till laddstationen, stannat med tomt batteri och missade svängar osv. Efter kontakt med supporten fick han nytt elektronikkort till laddstationen. Detta hade varit ett känt problem enligt svar han fått av supporten. Signalen i slingan var problem. En batch dåliga kort eller något liknande.
 
eran skrev:
En granne som köpt en WG792E(?) (iaf det chassit) hade massor med problem initialt att klipparen inte kom tillbaka till laddstationen, stannat med tomt batteri och missade svängar osv. Efter kontakt med supporten fick han nytt elektronikkort till laddstationen. Detta hade varit ett känt problem enligt svar han fått av supporten. Signalen i slingan var problem. En batch dåliga kort eller något liknande.
Hade varit bra om support kunde hålla sig till samma svar till samtliga, för mig var det inget snack om ny elektronikkomplexet eller laddstation
 
Svar från supporten gällande uppdatering för 796E:

Hej,

Till denna modell har den inte kommit ännu, vi väntar svar om när den kommer inom de närmsta dagarna.

Beklagar.
 
Fredrik Levin skrev:
Svar från supporten gällande uppdatering för 796E:
Fick ett svar från Clas Ohlson idag att uppdateringen till 796E kommer under denna vecka. Vet inte hur de kan veta men iallafall det svaret de gav mig.
 
Andetoj skrev:
Men att starta klippning borde väl gå?
Måste trycka stopp först sedan klippning!
 
  • Gilla
Andetoj
  • Laddar…
svartöra skrev:
Nja, att även tidigare modeller drar ström i standby är ju förvisso klarlagt, men varför menar du "att det skall vara så"?

Problemet är såvitt jag förstår att den skickar ström genom hjulmotorerna även när den står på plattan, och det verkar ganska onödigt. Det förkortar batteriets livslängd.
Är du nyfiken på varför får du som sagt läsa igenom tråden

https://www.byggahus.se/forum/robotg...oid-2-0-a.html

Jag har inte lagt på minnet varför den gör så, eftersom det inte bekymrar mig
 
nissenhj skrev:
Måste trycka stopp först sedan klippning!
Når den laddar o man vill gå in i menyer eller något annat så måste man först stänga men onoff,samt samt aktivera igen och slå koden,då kan man pilla runt lite
 
  • Gilla
Andetoj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.