Nicke Nyfiken
Trilenium skrev:
Har faktiskt inte sett någon benämning alls? Antal m2 ser inte jag som en benämning utan mer vad de klarar av. Vill inte göra ngn arg nu men 2015 verkar väl inte ha någon benämning? Baseras på 2.0 vad jag förstått annars borde den ha hetat 3.0. Är själv lite förvirrad över det hela nu
Jag vet inte om du bara vill vara dryg eller om du helt enkelt inte förstår bättre.:confused:

Det finns bara en modell som Worx benämnt 2.0 och den säljs inte längre. Så oavsett vilken modell du köpt i år, så hör den inte hemma i denna tråden. Och 3.0 är något du själv hittat på.

Varför är det så svårt att använda tråden som skapats för årets alla modeller? :mad:
 
Har funnit diskussionerna här väldigt givande och det hjälpte mig en hel del. Att vara dryg har aldrig varit tanken, utan det har varit att utbyta idéer och funderingar kring problem som faktiskt varit likadana för alla modeller. Jag kan lämna denna tråd, men känns samtidigt tråkigt då dessa klippare förenar oss, oavsett modell :)
 
Trilenium skrev:
Jag köpte ju wg796e (wifi) efter att jag läst följande beskrivning på hemsidan:

" Sköt om din gräsmatta på tåget, jobbet och till och med på semestern! "

Men saken är den att jag aldrig kan koppla upp mig mot klipparen om man inte befinner sig på samma wifi-nät.

Frågan är om beskrivningen är fel och att det endast ska fungera om man är inom samma wifi? För jag som sagt ej komma åt den på någon annan plats.

Någon annan som fått detta att fungera?
Samma fel oss våran måste vara samma nät jag kör med Android
 
Nicke Nyfiken
Bert Hansson skrev:
Samma fel oss våran måste vara samma nät jag kör med Android
Välkommen till forumet Bert!

För att inte bidra till det kaos som just nu råder i denna tråd, uppskattas om du lägga dina kommentarer i rätt tråd.

Worx Landroid 2.0 (som tråden heter) har inte Wifi.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Hmm... Jag är nybliven ägare av en 796E och trodde till nyss att jag var en ägare av en 2.0.

Nåja även om inte alla här på forumet är förvirrade så finns det gott om folk som verkar vara det förutom jag själv - Återförsäljare benämner ofta 2015 modellerna 2.0. Läs även: http://robotnyheter.se/2015/03/19/flera-nya-modeller-av-worx-landroid-2015/

Kan mycket riktigt inte hitta benämningen 2.0 på Worx hemsida. Provade även http://www.archive.org/web/web.php för att se om det gick att hitta längre tillbaka i tiden men ingen träff. Anar att det faktiskt var ett bra tag sedan Worx slopade den beteckningen.

Nåja - jag går över till 2015 tråden om pre 2015 ägare gör anspråk på 2.0. Adjö.
 
Nicke Nyfiken
Trilenium skrev:
Har funnit diskussionerna här väldigt givande och det hjälpte mig en hel del. Att vara dryg har aldrig varit tanken, utan det har varit att utbyta idéer och funderingar kring problem som faktiskt varit likadana för alla modeller. Jag kan lämna denna tråd, men känns samtidigt tråkigt då dessa klippare förenar oss, oavsett modell :)
Syftet är att vi ska hjälpa varandra (y), men problemet är att denna tråd just nu drunknar i frågor, spekulationer, problem och missnöje som inte rör den modell som tråden är till för.

Och därför blir det svårt för alla 2.0 ägare, för när det ställs en relevant fråga om 2.0 så finns det ingen rimlig chans att få några vettiga svar eftersom frågan snabbt hamnar ett antal sidor bakåt, och den som eventuellt skulle kunna svara på frågan missar den på grund av allt irrelevant brus som skapats av de Landroidägare som inte har en 2.0.

Det finns inget som hindrar att det förs givande diskussioner kring idéer och problem i den nya tråden för årets modeller. Det verkar tyvärr som att de nyblivna Landroidägarna har betydligt mer gemensamt med varandra (oavsett modell), än de har med 2.0 ägarna just nu.
 
Redigerat:
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
whenpigsfly skrev:
Hmm... Jag är nybliven ägare av en 796E och trodde till nyss att jag var en ägare av en 2.0.

Nåja även om inte alla här på forumet är förvirrade så finns det gott om folk som verkar vara det förutom jag själv - Återförsäljare benämner ofta 2015 modellerna 2.0. Läs även: [länk]

Kan mycket riktigt inte hitta benämningen 2.0 på Worx hemsida. Provade även [länk] för att se om det gick att hitta längre tillbaka i tiden men ingen träff. Anar att det faktiskt var ett bra tag sedan Worx slopade den beteckningen.

Nåja - jag går över till 2015 tråden om pre 2015 ägare gör anspråk på 2.0. Adjö.
Vad jag kan läsa på länken du hänvisar till står det klart och tydligt "De officiella modellnamnen från Worx är dock utan ”2.0”."
 
Trilenium skrev:
Har funnit diskussionerna här väldigt givande och det hjälpte mig en hel del. Att vara dryg har aldrig varit tanken, utan det har varit att utbyta idéer och funderingar kring problem som faktiskt varit likadana för alla modeller. Jag kan lämna denna tråd, men känns samtidigt tråkigt då dessa klippare förenar oss, oavsett modell :)
Vi med 2.0 har inte dessa problem som ni med 2015 har! Men det har inte varit lätta att urskilja vilken modell som menats då väldigt få har skrivit ut sin modellbeteckning,
 
Redigerat:
  • Gilla
dajjes och 3 till
  • Laddar…
Min klippare fick ett jäkla konstigt spel igår. Jag såg när den gick mot tråden och började snurra runt i två varv, för att sedan backa en halv meter och sen började den klippa. Så jag stoppade den och skickade hem den med hem knappen, men då gör den likadant som första gången, men tredje gången så går den direkt hem.

Jag provade senare på kvällen samma sak, och då gick den hem direkt, jag provade att köra den in mot tråden med både vänster/höger sida först mot tråden för att kolla om någon sensor var kass.

Någon som har upplevt samma?
 
Min wg794 2014 års modell fungerar kanonbra med fw 0.72. Förutom att han klipper när det ös regnar... Har rengjort sensorerna noga men inte hjälpt. Är detta ett garanti ärende? Kan man byta sensorn själv? Vill inte skicka iväg han nu när det växer som 17.
 
dajjes skrev:
Min wg794 2014 års modell fungerar kanonbra med fw 0.72. Förutom att han klipper när det ös regnar... Har rengjort sensorerna noga men inte hjälpt. Är detta ett garanti ärende? Kan man byta sensorn själv? Vill inte skicka iväg han nu när det växer som 17.
Testa funktionen genom att hälla vatten på sensorerna. Tyvärr verkar det som om känsligheten varierar mellan maskinerna.
 
Redigerat:
Nyfiken-41 skrev:
Testa funktionen genom att hälla vatten på sensorerna. Tyvärr verkar det som om känsligheten varierar på maskinerna.
Nja, där håller jag inte med. Som jag har skrivit innan så reagerade min utan problem på lite mer än duggregn ända tills i slutet av september, sedan dess oavsett hur mycket jag tvättat sensorerna, så klipper den glatt i vilket ösregn som helst. Jag vill inte i heller lämna in den nu när det behövs klippa ständigt. Men får skylla mig själv att jag inte lämna in den under vintern.
Men får man själv byta ut den trasiga delen skulle jag bli glad.
 
nissenhj skrev:
Nja, där håller jag inte med. Som jag har skrivit innan så reagerade min utan problem på lite mer än duggregn ända tills i slutet av september, sedan dess oavsett hur mycket jag tvättat sensorerna, så klipper den glatt i vilket ösregn som helst. Jag vill inte i heller lämna in den nu när det behövs klippa ständigt. Men får skylla mig själv att jag inte lämna in den under vintern.
Men får man själv byta ut den trasiga delen skulle jag bli glad.
Vad händer om du häller vatten på sensorerna?
 
20150519_094723.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har gan gått ute i 30min i ösregn :mad:
 
Nyfiken-41 skrev:
Vad händer om du häller vatten på sensorerna?
Spottat på ett finger som jag sedan håller på sensorerna, då reagerar den. Har vattnat med slang och dusch spridare ingen reaktion stråle direkt på, reaktion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.