davidgp skrev:
Finns det någon bra sammanfattning på vad som skiljer alla modeller åt, mer än slutsiffra och wifi?
Denna hjälper till viss del, dock inte 794 med i denna lista... och som du kommer att se är det små skillnader ;) är det värt 1000:- för mobilapp tex?

http://www.netonnet.se/CompareView/7906?itemList=215814&compareItemId=215814&itemList=215816&itemList=215818&itemList=215820&itemList=215824&itemList=215822

En till jämförelselänk:
http://robotnyheter.se/2015/03/19/flera-nya-modeller-av-worx-landroid-2015/
 
Redigerat:
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
Blir ett samtal till supporten genast, tack för svaret!!
 
Det verkar som man måste vara på samma WIFI som klipparen för att Appen ska fungera.
Den verkar dessutom att gå genom en långsam extern server på andra sidan jorden.
 
Donleo skrev:
Har du uppdaterat/uppgraderat till den senaste versionen? V0.92 tror jag senaste heter! Införskaffade en Wg790E inför denna säsong, har liknande problem iaf att den plötslig stannar under klippning och att den inte laddar när den åker tillbaka till dockstation, för vissa verkar det som att det funkar efter uppdatering men inte för mig! Tänk,nu på att du har 3års garanti innan du använder slägga, men förstår dig en hel jävla vecka minst har man lagt efter olika tips men den vill inte fungera iaf som den borde
Efter samtal med supporten så har jag blivit uppskriven på en lista och dom väntar på nya styrkort till laddstationen, tydligen en vanligt fel som gör att signalen i slingan blir för svag. Han visste inte om dom skickar nytt kretskort eller komplett laddstation. Men dom skulle få svar under veckan.
 
  • Gilla
grogg och 7 till
  • Laddar…
Var i kontakt med support ang mina problem att den stängs av under klippning och när den är på laddstation, enligt honom gjorde jag fel vid installation, man ska ställa den några meter ifrån (bakom laddstation) och trycka hemknappen vilket jag gjorde och den tog sig hela vägen hem, men enligt support så var anledning att min dog under klippning var man ska ställa den en bit ifrån laddstation och gå in på meny välja auto drifting med respektive kvadratmeter och sen låta den gå, har gjort men hittade den släckt efter en stund, köpte inte supports tips, när jag frågade om det var normalt att den släcks i samband med laddning så betyder det att den inväntar nästa period förklippning men den laddar inte heller, verkar som det blir och ringa imorgon med, pratade med min granne en bit bort som har en likadan på hans står det invänta klippning när den är på dockstation. Tappat tro på worx är duktig besviken vill helst bara lämna tillbaka den...
 
Min släcker inte,den laddar till nästa dag.och stänger inte av sig peppar peppar
 
Gamla M 1000kvadrat (794), är det samma som nya 790E? den på 800kvadrat? Specen ser ju helt klart likvärdig ut, där nya 1000kvadrat har 4blad istället för 3.

Ursäkta om det frågats innan 1000gånger
 
Slänger snart ut skiten!! har uppdaterat min 790 till v0.92.... uppdateringen i sig gick bra, men hur jag än gör är schemat i displayen tomt.. "-----------------------". Provat både med auto-område och manuellt schema... Maken till kass produkt har jag aldrig sett. Jag fick hem min i början av April och nu 6 veckor senare fungerar den fortfarande inte. Farsan köpte en huskvarna 315 och var igång på 2H. Jag har nog lagt ner 40H utan att komma närmare en fungerande produkt. Skall kontakta support (igen) och ClasOhlson imorgon. Tålamodet är slut nu.
/Johan
 
  • Gilla
Donleo
  • Laddar…
Snälla läs inlägg # 4235. Detta som sker nu skapar mer problem än som redan finns. Vid problem och felsökning är det A och O att man håller isär de ingående parametrarna !
 
  • Gilla
deetee och 2 till
  • Laddar…
JHillborg skrev:
Slänger snart ut skiten!! har uppdaterat min 790 till v0.92.... uppdateringen i sig gick bra, men hur jag än gör är schemat i displayen tomt.. "-----------------------". Provat både med auto-område och manuellt schema... Maken till kass produkt har jag aldrig sett. Jag fick hem min i början av April och nu 6 veckor senare fungerar den fortfarande inte. Farsan köpte en huskvarna 315 och var igång på 2H. Jag har nog lagt ner 40H utan att komma närmare en fungerande produkt. Skall kontakta support (igen) och ClasOhlson imorgon. Tålamodet är slut nu.
/Johan
den visar väl dagen ioch sedan en streck,har du provat att köra en klippning,så den får ladda igen,då kommer troligen srecken fyllas men dagar som den är programmerad med,så gjorde min iaf
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Henke2 skrev:
Gamla M 1000kvadrat (794), är det samma som nya 790E? den på 800kvadrat? Specen ser ju helt klart likvärdig ut, där nya 1000kvadrat har 4blad istället för 3.

Ursäkta om det frågats innan 1000gånger
Nä, det verkar vara helt olika maskiner. Den gamla (794) fungerar ju helt förträffligt, vilket inte 790 verkar göra;)

Förlåt! Jag kunde inte låta bli. :surprised:
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Hej Trilenium
Din Landroid har en inbyggd webbserver som du kan nå genom att knacka in "HTTP://192.168.xxx.xxx/index.html" i din webbläsare (samma lokala IP nummer som du kan se i appen). Om du sedan forwardar inkommande trafik i din router/modem till denna adress så kan du alltså prata med din klippare utifrån. Glöm inte att öppna brandväggen så att trafiken ej blockeras.
Detta är vad jag vet ej dokumenterat av Worx så du får använda på eget bevåg.
 
Elkludde skrev:
den visar väl dagen ioch sedan en streck,har du provat att köra en klippning,så den får ladda igen,då kommer troligen srecken fyllas men dagar som den är programmerad med,så gjorde min iaf
Får väl prova igen. Grejen är den att jag tryckt på start massor av gånger så schemat borde bli ifyllt... annars hade jag fått dra fram den gamla gräsklipparen ju..... :)
 
whenpigsfly skrev:
Hej Trilenium
Din Landroid har en inbyggd webbserver som du kan nå genom att knacka in "HTTP://192.168.xxx.xxx/index.html" i din webbläsare (samma lokala IP nummer som du kan se i appen). Om du sedan forwardar inkommande trafik i din router/modem till denna adress så kan du alltså prata med din klippare utifrån. Glöm inte att öppna brandväggen så att trafiken ej blockeras.
Detta är vad jag vet ej dokumenterat av Worx så du får använda på eget bevåg.
Precis detta jag letade efter! Tusen tack, ska prova direkt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.