Flytspacklarna kommer imorgon bitti och kör och allt är klart inför. Det enda jag inte gjort är täta runt JAFO golvbrunnen/flänsen. Behövs det? Kan man köra in vanlig standard latexfog precis under flänsen och runt den blå distansringen? Varför jag blir osäker är för att latexfog är ju något flexibelt och man vill ju att flytspacklet ska lägga sig skrymslena under flänsen så den vilar på flytspackel och inte på latexfog.
Bör man/kan man täta runt skyddslocket? Blir det massa latexrester där sedan som ställer till det för klämringen? Annars blir det ju kanske lite flytspackel som hamnar där istället, jag vet inte vilket som kan orsaka mest problem för klämringen, om ens några?
Jag glömde fylla brunnen med isolering/liknande också, kan man dra av skyddslocket en gång och återmontera utan att man sabbar något?
Som ni märker låter jag lite hispig men eftersom jag gör det mesta själv vill man ju inte göra amatörtabbar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bör man/kan man täta runt skyddslocket? Blir det massa latexrester där sedan som ställer till det för klämringen? Annars blir det ju kanske lite flytspackel som hamnar där istället, jag vet inte vilket som kan orsaka mest problem för klämringen, om ens några?
Jag glömde fylla brunnen med isolering/liknande också, kan man dra av skyddslocket en gång och återmontera utan att man sabbar något?
Som ni märker låter jag lite hispig men eftersom jag gör det mesta själv vill man ju inte göra amatörtabbar
Redigerat:
Uppdatering: Flytspacklarna ville täta distansen, de var övertygade om att det kommer rinna emellan annars. Drog en akrylsträng runt hela blå distansen.
Jag köpte ett Jafo "förhöjningskit" med lite plastringar, skruvar, distanser och en cellplasttätning till min brunn (la 17mm golvvärme och armering så det bygger ju rätt mycket). Var inte direkt gratis men faktiskt ganska smidigt med injusteringen i höjdled och att det blir tätt.Sweedbanana skrev: