Jag reserverade ett kit hos lokala butiken nu. Oavsett version är det för billigt för att avstå när man jämför med Bosch GCM 8 SJL och stativ som går på 5'.
 
Mikael_L
MathiasS skrev:
Den där investeringen kommer tyvärr ge dig såkallad blågren, en sjuka som bara kan botas genom ytterligare en investering.
Mycket fyndigt. :cool:

Och visst går jag redan nu i något slags kval över att ev valt fel och inte tog en blå Bosch som har allt jag vill ha ... ;)

Jag bestämde ju mig för några år sedan att aldrig mer snåla, utan köpa vad jag vet blir bra i slutänden, ty det är alltid dyrt att köpa två gånger.

Men denna gång hoppas jag dock att snikalternativet ska göra mig nöjd. Jag bygger ju inte heller fullt så mycket längre - svårare att motivera större maskininvesteringar då.


edit:
Men jag har redan konstaterat att den inte sågar i 90° vinkel, som exempel. Kanske 1° fel, ungefär. Ska leta efter något man justerar detta på.

En recension kanske kommer snart, i en tråd nära dig. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
falkn skrev:
Jag reserverade ett kit hos lokala butiken nu. Oavsett version är det för billigt för att avstå när man jämför med Bosch GCM 8 SJL och stativ som går på 5'.
Ja självklart är det så!
Nästan för billigt att avstå även om man egentligen inte behöver det! 👍🏻
 
Mikael_L skrev:
OJ, vad hände här?
[bild]

Ja just det, Bolist-butiker runt om i landet säljer Metabo KGS216M kap/ger-såg inkl stativ KGU400 för endast 1990:- :)
Ja jäsikens också, jag som förra veckan var nära att klicka iväg en order på Bosch GCM8SJL inkl stativ GTA3800 för 4995:- inkl frakt från duabhuset.
Men nu kändes detta paket alldeles för prisvärt för att inte välja det. :)


Men kolla, jag fick ihop två tips som gräver hål i mångas plånböcker i samma inlägg. :cool:
Tack för tipset, slog till på kapen för 1000 kronor men skippade bordet.
 
Jag hämtade mitt set idag. Bordet känns riktigt rejält och var betydligt tyngre än jag trodde. Det väger tydligen 27 kg och alla vet ju att tyngd betyder kvalité :p
 
Jckssn skrev:
Även här blev det att klicka hem ett MFT.
Den här forumdelen har dåligt inflytande på min plånbok.. :)
Har du fått ditt bord? Har de hört av sig? Priset var ju lågt, kanske någon praktikant som råkat knappa in fel men då tycker jag att vi borde få bordet ändå och de får dra av mellanskillnaden från praktikantens lön :D
 
Inget MFT än men jag antog att det skulle ta ett tag eftersom dom inte hade några i lager.
Får hoppas det kommer innan helgen :)
 
Jag mailade dem och fick i svar att de gjort fel med priset. Så blir tyvärr inget bord för mig.
 
End skrev:
Har du fått ditt bord? Har de hört av sig? Priset var ju lågt, kanske någon praktikant som råkat knappa in fel men då tycker jag att vi borde få bordet ändå och de får dra av mellanskillnaden från praktikantens lön :D
Liten uppföljning, fick precis mail att mitt paket är skickat så med lite flyt kanske jag hinner få det innan helgen! :)
 
Åhoj! Väntar med spänning på att få mailen också :D
När fick du mailen?
 
Slank inom Harald Nyborg idag och såg detta combokitet från Makita:
http://www.harald-nyborg.se/makita-combokit-dk1454.html

Är det något att ha? Cirkelsågen verkar ganska nim.
Priset har jag ingen aning om det är "fyndpris" eller ej, men det verkar inte dyrt i alla fall.
 
Mikael_L
XL-bygg-handlarna säljer idag och imorgon (24-25/4, endast dessa 2 dagar) Hitachi borrskruvdragare DS18DSAL med 2 st 2Ah batterier för 1495:-
Det tycker jag är oerhört prisvärt.
(Jag har själv varit oerhört med min DS14DSAL under flera års tid, samma maskin men med 14V batterier.)
 
Redigerat:
Mikael_L skrev:
XL-bygg-handlarna säljer idag och imorgon (24-25/4, endast dessa 2 dagar) Hitachi borrskruvdragare DS18DSAL med 2 st 2Ah batterier för 1495:-
Det tycker jag är oerhört prisvärt.
(Jag har själv varit oerhört med min DS14DSAL under flera års tid, samma maskin men med 14V batterier.)
Kunde inte låta bli att köpa en sån imorse. Har länge tänkt byta upp mig från min gamla Bosch GSR 12-2 med nimh batterier som ju alltid är urladdade när man behöver använda den. Ska byggas altaner och trappor runt halva huset i sommar efter att ha dränerat i höstas så kände att jag behövde en ny. Blev Hitachin istället för Bosch GSR 14.4 som de hade för 1495 också men bara 1.5 ah batterier.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.