Någon som har placerat laddstationen utan 2 m raksträcka bakom? Hur lång raksträcka bakom behövs?
 
  • Gilla
quick
  • Laddar…
olofh skrev:
Någon som har placerat laddstationen utan 2 m raksträcka bakom? Hur lång raksträcka bakom behövs?
Har provat med ca 1 meter det funkar sådär att et rekommenderas 2 m är troligen för att den skall få lite svängrum
innan nästa böj på tråden
men när den lämnar laddstationen så rör den inte tråden bakom laddstationen,den bara backar ut svänger lite vänster o drar iväg
 
När det gäller avstånd bakom stationen så skulle nog jag satsa på den metern som manualen säger. Antar att det behövs om man vill dra nytta av den nya zon klipp funktionen som kommer i nästa uppdatering. Då tar den häng på slingan bakom stationen, och följer slingan inställt antal meter innan den släpper och börjar klippa. Om jag förstått funktionen rätt!
 
  • Gilla
Exxi och 2 till
  • Laddar…
olofh skrev:
Någon som har placerat laddstationen utan 2 m raksträcka bakom? Hur lång raksträcka bakom behövs?
Jag har inget alls bakom laddstationen, slingan går ut i 90 graders vinkel åt vänster och det funkar utan problem.
Hur det kommer att fungera med kommande zonindelning vet jag dock inte.
 
Detta jag funderar på att testa.har svårt att få in 2m bakom om jag inte placerar laddstationen på andra sidan tomten
 
Hej! Jag skickade in min klippare innan jul till service, för att få ny mjukvara så man slipper smällandet ifrån hjulen, samt att mitt larm hade slutat fungera. Jag pratade med dom idag om när jag skulle få tillbaka den för gräset börjar ju växa nu.
Men dom hade inte fått den nya mjukvaran än, fast dom hade blivit lovade den i slutet på mars. Och att dom inte hade fått den nya mjukvaran var enligt service att worx hade bara jobbat med dom nya modellerna.
Så nu vet ni andra som väntar på samma sak varför ni inte fått era maskiner.
 
Hej

Har ett dilemma med min i övrigt väl fungerande Worx WG794E. Den studsar fint mot tråden när den klipper men när den ska ladda, både självmant lr när jag trycker stop>huset-symbolen. Då hittar den inte tråden utan bara kör vidare. Rätt över i fler meter. Kan ju inte vara brott lr så tänker jag då den vet gränserna vid klippning. Kontentan är ju att den bara funkar en "laddning" ... om jag inte är hemma och bär bort den för laddning. Har den inte sensorerna igång när den slutar klippa lr vad kan det vara ?

Mvh
 
ErikTingsryd skrev:
Hej

Har ett dilemma med min i övrigt väl fungerande Worx WG794E. Den studsar fint mot tråden när den klipper men när den ska ladda, både självmant lr när jag trycker stop>huset-symbolen. Då hittar den inte tråden utan bara kör vidare. Rätt över i fler meter. Kan ju inte vara brott lr så tänker jag då den vet gränserna vid klippning. Kontentan är ju att den bara funkar en "laddning" ... om jag inte är hemma och bär bort den för laddning. Har den inte sensorerna igång när den slutar klippa lr vad kan det vara ?

Mvh
Har du klippt av överbliven slingkabel? Detta lustiga fenomen upplevde jag med när jag provkörde min Worx första gången. Se tråden Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller.
 
Redigerat:
mg765 skrev:
Har du klippt av överbliven slingkabel?
Hej tack för svar 😊

Jag är lite trög och fattar inte, jag har skarvat på två ställen. Sladden är sträckt och ingen annan kabel "sen förr" lr så finns kvar.
 
ErikTingsryd skrev:
Hej tack för svar ��

Jag är lite trög och fattar inte, jag har skarvat på två ställen. Sladden är sträckt och ingen annan kabel "sen förr" lr så finns kvar.
Det jag tänkte på var om du lämnat kvar en kabelvinda då du möjligen precis installerat den och inte lagt klart hela slingan. Om man inte klipper bort den uppstår fenomenet.

Du har heller inte korsat kabeln någonstans?
 
Tjena, såg länken till den andra "tråden" där du ställt samma fråga en gång. Nä inte korsat. Tycker bara det är så lustigt. Behöver klipparen mer signal när den går hem än när den studsar mot tråden under klippning ? Där sladden går in kanske jag har 20 cm extra tråd i både in och ut-jacket i laddarstationen. Det kan ju inte påverkar signalen.
 
ErikTingsryd skrev:
Tjena, såg länken till den andra "tråden" där du ställt samma fråga en gång. Nä inte korsat. Tycker bara det är så lustigt. Behöver klipparen mer signal när den går hem än när den studsar mot tråden under klippning ? Där sladden går in kanske jag har 20 cm extra tråd i både in och ut-jacket i laddarstationen. Det kan ju inte påverkar signalen.
dom får inte vara korsade lägg dom i en båge liten en på vart håll
 
Elkludde skrev:
dom får inte vara korsade lägg dom i en båge liten en på vart håll
Tack snälla för svar, jag pratade med Hässleholm idag. Han trodde sensorerna. De har svårare att gå på linan än att studsa emot den. Skarva lr blanda olika typer av lina spelar ingen roll. Man ska upp på en 4-500 m sladd innan signalen blir sämre.
 
ErikTingsryd skrev:
Tack snälla för svar, jag pratade med Hässleholm idag. Han trodde sensorerna. De har svårare att gå på linan än att studsa emot den. Skarva lr blanda olika typer av lina spelar ingen roll. Man ska upp på en 4-500 m sladd innan signalen blir sämre.
Verifiera att sensorerna är ok genom att lägga ut en liten ruta (med rundade hörn) med kanske 10 meter slinga. Om Worxen hittar hem och följer slingan nu så borde ju sensorerna vara ok?
 
Såg nu att Worx uppdaterat den svenska sidan med dom nya modellerna. Dock inte ett spår efter möjlighet att ladda ner mjukvara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.