jojjeblom skrev:
Skurat det sista på altanen samt plockat fram utemöblerna, även möblerna fick smaka rotborste och hd-grön:)
HD-grön är bra till mycket.
 
  • Gilla
jojjeblom
  • Laddar…
MB77 skrev:
HD-grön är bra till mycket.
Ja det är ett riktigt bra medel för att rengöra det mesta och drygt som tusan så en dunk räcker länge:)
 
A
Renoverat badkarsblandaren, otroligt vilken skillnad i tryck och temperatur! Igensatta filter i inloppen och temp-regleringen kärvade och behövde rengöras lite. Ny kägla och o-ringar överallt så nu kommer vattnet bara där jag vill och inte ur pipen, duschmunstycket och omkopplaren samtidigt...
 
jojjeblom skrev:
[länk]

Funderar på om morgondagens projekt ska bli att montera iaf taket på paviljongen eller är det för tidigt, en decimeter eller kanske två med blötsnö så är det ju kört:surprised:
Du kanske har andra erfarenheter men Trademax måste nog vara en utav de sämre internetshopparna. Det finns ett antal trådar om det här på BH. Jag avråder alla jag kan från det företaget. Men har du redan köpt och det har gått bra så gratulerar :)
 
D09
Kopplat ur värmekabeln till inkommande vatten
 
D09 skrev:
Kopplat ur värmekabeln till inkommande vatten
Åh.. hade jag helt glömt av, tanken var att jag skulle göra det vid påsk.. då kan jag gott göra det imorrn.. (y)
Har ingen värmekabel för inkommande vatten till huset (hm.. så vitt jag vet ska jag tillägga).. men vi kopplade in en till gästsviten förra hösten och den ska inte direkt stå igång hela året :)

Tack för påminnelsen hehe
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
S
Satt foder till två fönster, sen la jag dottern för att sova så då blev det några lister som fick lite färg på sig istället.


Måste ha varit billigt med nylonstrumpor för 50 år sen. Hittade ett stort lager som drevning i helgen...


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kom visst med en bild av misstag på min fattigmans-snickarboa.
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
S
-RB- skrev:
Man skall slita ut en generation i taget ;)
Jag ska återgälda det på lördag genom polering av svärfars båt.
Min egen pappa får vänta 😉
 
Ramnemark skrev:
Du kanske har andra erfarenheter men Trademax måste nog vara en utav de sämre internetshopparna. Det finns ett antal trådar om det här på BH. Jag avråder alla jag kan från det företaget. Men har du redan köpt och det har gått bra så gratulerar :)
Okay, har missat det som stått om dom här på BH, min beställning gick iaf smärtfritt.
 
sinuslinus skrev:
...
Måste ha varit billigt med nylonstrumpor för 50 år sen. Hittade ett stort lager som drevning i helgen...
...
Man tager vad man haver.
I mitt första hus var det drevat med mossa.
I ett grannhus var det isolerat med torkad blåstång (det var på en skärgårdsö).
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Kaklat i köket i väntan på bänkskiva. Risky jag vet, hoppas den passar under kaklet när den kommer :)
 
Plåtisen är häääär... (y) skorsten ett är snart klar!
 
jojjeblom skrev:
Okay, har missat det som stått om dom här på BH, min beställning gick iaf smärtfritt.
Det är vid reklamationer världen rasar samman. Tog 4 månader innan jag fick mina utemöbler levererade hela (lagom till oktober). Efter hot om polisanmälan kom det en ny leverans så nu har jag 12 stolar till bordet även om 8 är skadade/repade.
 
Tidigare ägare dränerade huset 2012, men återfyllde med jord enda upp mot grundmuren, dessutom la dom ut ärtsingel på en 60 kvm stor yta utanför trappan. Så i kväll skottade jag först ihop allt ärtsingel, ganska enkelt då det låg på markduk, sen grävde jag 20 cm ut från muren och ner till grundisoleringen med en trädgårdsspade och återfyllde med nämnda ärtsingel.
Jag hatar ärtsingel där man ska gå, det är jobbigt att gå på, eller köra nått med hjul, tex skottkärran, och det åker med när man ska skotta snö, hälften ligger på gräsmattan efter vintern, det gör sig betydligt bättre utmed grundmuren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.