Svar: X. 8

Jag behöver en gräsklippare för att klippa min brors gräsmatta, den gamla klipparen är tillverkad för en mansålder sedan och motorfästet sjunger på sista versen.
 
8
X - 8cm

Med en fjuttig stiga som hackar å huttrar så fort gräset är lite längre än ny klippt, skulle det vara en fröjd att klippa tomten med denna fantastiska maskin!
 
Svar: X - 8 st

Vår McCulloch tyckte tydligen varken om mossan eller den vackert ojämna gräsmattan.
Motorn sa upp sig och bytte jobb förra året och innan dess sade ett av hjulen upp sig.
Handtaget fungerar dock fortfarande ypperligt men det är nog allt.
 
Svar: X. Annars kommer jag att köpa en robotgräsklippare och då blir jag bara tjock. Inte bra för nån!
 
Svar=X (8)
Jag lider av svårt grupptryck hemifrån att det ska skaffas robotklippare och en ny klippare skulle dels kväva den diskussionen och dels rädda min motion!

Våga vägra robotklipp jag vill och av Makita räddas från att sitta still!
 
Svar X - 8 st

Eftersom allt fokus har legat på att få ihop byggandet de senaste åren har gräsklippningen blivit lidande. Vi har inte ens skaffat en klippare utan lånat grannens vid behov. Till i år hade vi tänkt ta tag i trädgården och göra den lite mer lekvänlig för barnen - dessvärre har grannen flyttat och tagit sin klippare med sig. Nu måste vi reda ut grässituationen själva - Makitaklipparen skulle verkligen rädda oss!
 
8 cm

min gamla är tung och drivningen har gått sönder - dessutom håller den nog inte så länge till
 
X 8 steg

Jag köpte nyligen ett hus där den tidigare ägaren skämt ut sig och bett en av grannarna att klippa gräsmattan åt honom för att han inte hade lust. Med ett ny klippare kan jag återgälda det och samtidigt hålla ordning på min egen gräsmatta.
 
X. 8

När jag var liten så brukade min pappa alltid säga att han kunde klippa mitt hår med gräsklipparen på skämt, vilket jag tyckte var väldigt roligt då. Nu är han tyvärr död, men jag skulle vilja kunna föra denna familjetraditionen vidare till mina framtida barn och syskonbarn. För det behövs en rejäl gräsklippare, och det är det minsta man kan säga om den jag äger idag.
 
X. 8

Vår gräsklippare stånkar, låter och pustar rök.
För att få den igång krävs en väldans en massa bök.
Våra 1200 kvadrat och en Makita PLM4631,
skulle få både oss och grannar att le brett!
 
Makita-klipparen bör med orättvisans självklarhet bli min så att jag och frun kan jämföra om vår Klippo Cobra är så mycket bättre som Klippo säger eller om den ska säljas på begagnat-marknaden.
 
Svar X. 8

Motivering: Vi har precis köpt ett hus där ingen har klippt gräsmattan på 10 år och i den djungeln krävs en riktigt bra klippare. :)
 
Rätt svar : X (8 cm)

Att Makita skulle bli min bästa vän
har jag verkligen på känn.
Gräset, Makita och jag,
skulle chilla varenda soliga dag
 
Makita PLM4631 har 8 klippsteg.

Jag behöver en ny gräsklippare eftersom den som vi fik med huset för några år sedan sjunger på sista versen. Jag kan inte starta den själv så min man får klippa gräset värje gång vilket gör att jag får dåligt samvete eftersom vi strävar efter jämnställdhet i hemmet. Dessutom gillar jag trädgårdsarbete ;)
 
Svar: 8 klipphöjdsteg

Motivering:

Då jag tyvärr måste jobba på mors-dag så hoppas jag komma undan med en väldigt fin present istället. Denna skulle hjälpa min mor ofantligt då åldern börjar göra sitt. Det vore en värdig present till kvinnan som gjort mig till den jag är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.