1 955 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Bygga ut bef LK golvvärmefördelare
rostfri.
jo det går nog men man sparar nog lite pengar kanske. skulle vilja räkna på det först annars byter jag fördelare.
just nu är dom bara fyllda med luft. och givaren pekar på 0,3-0,4 bar beroende på temp ute.
jo det går nog men man sparar nog lite pengar kanske. skulle vilja räkna på det först annars byter jag fördelare.
just nu är dom bara fyllda med luft. och givaren pekar på 0,3-0,4 bar beroende på temp ute.
Om man har t.ex. en fördelare med 6 slingor och behöver en till så kostar den med runt 5200:-. Jämför det med att köpa till en fördelare med 1 slinga för 1200:-. Så, jag om det går att skarva på den på ett smidigt sätt är det ekonomisk att föredra.Krilleman skrev:
Det är invändig R25 i båda sidor på den rostfria. Så det går att sätta en sexkantsnippel med slätända (RSK1985274) i den ena fördelaren, och en rak koppling med lekande mutter (RSK8505026) i den andra. Det bygger dock en del så frågor blir om det får plats.2 2433711 skrev:
Tips på en mer kompakt skarvkoppling mottages med tacksamhet!
Edit: Ja, jag är en klant och köpte 6 slingor i våras och konstaterade nu att jag antingen måste dela slinga mellan badrum och hall eller gå upp till 7 slingor. Det är för sent att returnera den jag köpt även om den oanvänd i kartong. Är inte jättesugen på att slänga ut ytterligare 5200:- för att köpa en ny fördelare med 7-slingor och försöka sälja den gamla. Så att köpa till en eller två slingor för hälften så mycket är mer lockande.
Redigerat:
Liknande trådar
-
Bygga hönshus i befintligt förvaringsutrymme
Byggmaterial & Byggteknik -
Ansluta ny vägg mot befintlig - förebygga sprickbildning
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga altan 3,5 meter från tomtgräns på befintlig uteplats
Utbyggnad och tillbyggnad -
Bygga uterum i en befintlig altan
Utbyggnad och tillbyggnad -
Bygga nytt tak under befintlig kanalplast i uterum