Rätt svar: X. 8

Motivering: Min elgräsklippare klipper visserligen en del grässtrån men känns mest som en källa till irritation med trasslande sladd och svag motor, så en riktig gräsklippare skulle göra klippandet mer lustfyllt, minska antalet irritationstoppar, sparande av tid samt inte minst ge upphov till en mer välskött gräsmatta som skapar glädje istället för att ses som en belastning.
 
R
Svar: 8 steg.
Jag tycker det är roligt att klippa gräs men jag är så trött på gräsklippare som ger ett halvdant resultat och man får istället gå och klippa vissa partier dubbelt för att få allt gräs klippt.
En gräsklippare som inte väcker hela grannskapet så fort man drar igång maskineriet hade också varit trevligt.
Låter mig ha kul igen, låt mig klippa med en Makita..!
 
Svar: 8
Inför husrenoveringen köpte vi in en massa olika kvalitetsverktyg ... från Makita. Nu vill vi ju givetvis matcha dessa med en Makita gräsklippare!!!
 
Svar: 8

En robust, stark och effektiv Makita gräsklippare passar alldeles utmärkt på vår tomt :)

:cool:
 
Svar 8
Då vår gamla med trasig drivning börja bli för tung att dra runt i mossan hoppas jag att denna ska rädda så jag får fler fria sommar kvällar.
 
Vår gamla gräskkippare är hoplappad med impregnerat virke så det börjar bli dags för en ny:)
 
Svar: X
Hade varit trevligt att slänga handjagaren och ersätta med Japanska krafter!
Varför skall jag slita? Det vill jag gärna lämna åt Makita!
 
Svar: X, 8 steg

Nu har jag kämpat på bra och lyckats slita ut min Honda klippare. Tänkte en Makita skulle matcha min frisyr och min livsstil! Undrar hur länge jag kan glida förbi grannarna innan de frågar vad det är för makalös klippare jag skaffat...?!
/ Max
 
Svar: X (8)

Sliter, drar och svettas, den startar ej
våran gräsklippare knäcker mej.
Jag orkar snart inte mera,
nu får jag snart asfaltera.
Hoppas Byggahus mig ringer,
och säger; grattis till gräsklipparen Inger.
 
Svar X 8
Motivering: Min gamla far behöver en ny till sitt hus då den gamla gått hädan och gräset snart börjar växa.
 
Svar X 8

Precis köpt hem en 5031 slip, en 4351 stickåg, en RT0700 fräs och en DDF480 skruvdragare till min tidigare inköpta sp6000 såg. Jag behöver mer gröna maskiner!!

/Jazzpolisen
 
M
Svar X 8

Ge mig den
 
L
Svar: 8

När jag träffade min tjej var hon 19 år gammal. Idag är hon 22 år. Hon är uppvuxen på landet. Sedan våran första dejt har hon berättat romantiskt om de tillfällen hon fick ansvaret att klippa gräset. I tre års tid har hon sen sakta men säkert lyckats övertyga mig om att detta tydligen är hennes absoluta kall här i livet. Otroligt. Idag har vi bott i vårt första hus drygt en månad. Våren är här. Och vi har ingen gräsklippare. Den här gräsklipparen skulle nog , som jag förstått det, vara den absolut finaste present jag någonsin skulle kunna ge henne. Hon kan få klippa!

Alltid <3
 
8 klipphöjdssteg.

Med en Makita så slipper jag slita, mattan blir fin utan pin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.