TÄVLING GRÄSKLIPPARE

Svar på frågan: x). 8 klipphöjdsinställningar

Min motivering:
Sommar är ju mer än bad och lata dagar,
Slappa och äta gott, som jag behagar
Som vllaägare får jag mer än andra slita,
Jobbet blir enklare, med en ny Makita !

Sven-Olof Andersson
Villavägen 38
93252 Bureå
 
TÄVLING GRÄSKLIPPARE

Svar på frågan: x). 8 klipphöjdsinställningar

Min motivering:
Min gamla Stiga, har definitivt gjort sitt,
Stannade plötsligt på gräsmattans mitt,
Nu behöver jag ett helt nytt kraftpaket,
Makitas klippare - är den bästa jag vet !

Sven-Olof Andersson
Villavägen 38
93252 Bureå
 
Svar:8st
Ska försöka få ut frugan på en runda med maskinen så hon också får se sig omkring lite på tomten.
 
Svar: X, 8
Att ha en gräsklippare som man inte behöver dra igång 18 gånger innan den startar och har en uppsamlare så man slipper kratta efter man klippt gräset hade varit fantastiskt! En perfekt överraskning innan sommaren som hade gjort klippningen så mycket roligare 😊
 
Svar: X, 8.
Jag har varit husägare i tre år och ägt fyra olika gräsklippare. Dessa har alla gått olika öden till mötes, vissa våldsammare än andra. Eftersom huset har stor aptit för pengar, så kommer trenden av begagnade engångsgräsklippare troligen hålla i sig.

Jag skulle vara väldigt tacksam att få vara den som för en gångs skull ger "Tomten" en fin present.
 
Redigerat:
X.8

Flyttat till nytt hus med 30dubbla gräsmattan. Ska jag få träffa min fru måste jag byta bort min handklippare mot något kraftigare.
 
X

Nytt hus, ny gräsmatta!
 
Svar: X
Min gamla Klippo har helt enkelt gjort sitt.
 
Svar X: 8

Fick ta över gräsklipparen från den förra ägaren till huset vi köpte, den höll i 3 månader. Köpte en ny och var nöjd tills även den havererade, fick dock en ny på garanti men den nya går sönder även den precis då garantin gått ut. Blir less och köper en på Blocket då vi inte har råd med en till ny. Gissa vad som händer. Den blev stulen i mitten av sommaren. Så nu har jag lånat grannens gräsklippare och hoppas att kunna låna ut en Makita till honom när väl hans går sönder.
 
Svar: X. 8 steg. När vi flyttade till hus för 2 år sedan var svärfars avlagda klippare från 90-talet ett välkommet bidrag. Då kvalitén är av den billigare varianten av ett visst hemmafixar-varuhus modell så lämnar den övrigt att önska. Två steg i klipphöjd, uppsamlare som får fästas med buntband och choke man tillbringat timmar framför.
2015 blir året då utsidan av huset äntligen kommer få lite kärlek eftersom insidan fått sitt. Mina 1200 kvadrat med damm, buskar och skjul kräver sin klippare och svärfars antikvitet bör, liksom svärfar pensioneras. Att utöka mitt garage med ett riktigt märke och lägga till en Makita-klippare hade varit en utmärkt början inför sommarsäsongen 2015 och en god anledning att se grannens avundsjuka ögon få titta över häcken.
 
Svar: X, 8 steg

Denna skapelse välkomnas med öppna armar, av mig för att det är en Makita, och av sambon för den turkosa färgen!
 
Svar X:8¨
(
Vår gamla Husqvarna har gjort sitt och nu fungerar inte AutoWalk (självgående) längre så nu är det fruktansvärt tungt att klippa hemma hos mig.
 
Svar 8.
"Blir vi vinnarna av klipparen från Makita, så skulle Hela Norrland höra glädjevrål från mig och min man från vår gräsmattssida. Sommarens värsta Måste skulle bli lekande lätt och vi skulle tävla om vem som ska klippa härnäst! Nu håller vi alla tummar som går att den här klipparen blir vår!!"
 
Vi skulle bli superglada om vi vann en ny fin Markita gräsklippare. Våran gamla klippare har gjort sitt o behöver gå i pension. Vi delar trädgårdsverktyg med syster/svägerska som vi bor granne med. Det skulle vara kul att överraska henne.
 
Svar : 8 steg
Hade smält in fint i min maskinpark samt att jag kan sätta mossrivarkniven på den gamla gräsklipparen och slipper skifta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.